پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان کرمان گفت: شورای پژوهش موتور محرکه پژوهش حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزار حوزه در کرمان، حجت الاسلام اللهوردی مدیر حوزه‌ علمیه استان کرمان، در شورای پژوهش حوزه استان  گفت: شورای پژوهش موتور محرکه فعالیت‌های پژوهش حوزه‌های علمیه خواهد بود.

وی با تأکید بر پیگیری مسائل پژوهشی در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: در جلسات کشوری حوزه بر این مهم تأکید بسیاری شده و ما هم سعی بر اجرایی کردن این مباحث در سطح استان داریم.

مدیر حوزه‌ علمیه کرمان با تصریح بر این که پژوهش اهمیت بسیاری در افزایش سطح دانش طلاب دارد، ابراز داشت: شورای پژوهش حوزه استان موتور محرکه پژوهش مدارس علمیه استان است.

وی همچنین گفت: باید ارزیابی درستی از امکانات پژوهشی مدارس استان به دست بیاوریم تا بتوانیم نگاه صحیحی از سطح پژوهشی استان داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که جشنواره استانی علامه حلی نقطه عطفی در امور پژوهشی محسوب می‌شود، ابراز داشت: باید برای افزایش کیفیت و کمیت مقالات و پایان نامه‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره احتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، معاون پژوهش مدیریت حوزه‌ علمیه کرمان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی حوزه استان، به برگزاری ششمین دوره جشنواره استانی علامه حلی اشاره کرد و گفت: هر چند تا امروز به طور رسمی نتوانستیم از شورای پژوهش استان استفاده لازم را ببریم، اما در این زمینه با افراد بسیاری همفکری کردیم و ثمره آن را برای مطرح کردن در شورا ارائه می‌دهیم.

معاون پژوهش مدیریت حوزه کرمان با امید بخش دانستن فعالیت‌های پژوهشی درمدارس علمیه استان، تصریح کرد: در عین حال نباید از وجود ضعف‌ها غافل شد و برای جبران مشکلات تلاش بیش از پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت انتشار کتاب در حوزه‌های علمیه، خاطر نشان کرد: نباید این فرصت را از دست دهیم و برای این مهم برنامه مدون داشته و در عین حال از صاحبان قلم به طور ویژه در نشر آثارشان حمایت کنیم.

حجت الاسلام انجم شعاع با ضروری دانستن ایجاد انگیزه‌های پژوهشی در طلاب، گفت: باید آموزش‌ها به روز و به طور مداوم به طلاب ارائه شود تا بتوانیم در این زمینه حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان این که از هفت هدف چشم انداز حوزه،  چهار هدف آن مربوط به مباحث پژوهشی است، اذعان کرد: این نشان از اهمیت پژوهش است و بیانگر این است که مسئولین حوزه بیش از پیش در صدد تقویت پژوهش در حوزه‌های علمیه هستند.

معاون پژوهش مدیریت حوزه‌ علمیه کرمان با تأکید بر نگاه جمع محوری در نظام پژوهشی حوزه، خاطر نشان کرد: در گذشته بیشتر پژوهش‌ها به صورت فردی صورت می‌گرفته اما باید بر پژوهش‌های گروهی همت بیشتری داشته باشیم.

در پایان این جلسه دیگر اعضاء شورای پژوهش استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha