جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن تکلیف دانش آموزان دبیرستان برکت در مدرسه علمیه رضویه بیرجند

حوزه/ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس آخرین آمار از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور، نماز جماعت در ۷۳ هزار مدرسه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، محمدرضا مسیب زاده، پیش از ظهر امروز در پیش اجلاس استانی نماز که با عنوان «نماز و مدرسه» در سنندج برگزار گردید، اظهار داشت: بسیار خرسندم که در ایام مبارک هفته وحدت در خدمت مردم مومن و متدین استان کردستان هستم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جایگاه نماز در مدارس بسیار توجه دارند، وزارت آموزش و پرورش همواره در راستای تحقق منویات رهبری، برنامه‌های قرآنی و نمازخوانی را در مدارس باهدف تضمین سلامت آینده جامعه دنبال و برگزار کرده است.

وی عنوان کرد: بی شک توسعه و نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه و مدارس می تواند بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را از بین ببردن و به نوعی جامعه را بیمه کند.

مسیب زاده در ادامه سخنان خود گفت: وزارت آموزش و پرورش در برنامه های خود سه اصل مهم را مدنظر دارد.

وی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش در برنامه های خود سه اصل مهم را مدنظر دارد، افزود: مدرسه اصل اول است که بر اساس آن هر فعالیتی در مدرسه دنبال نشود، از نظر ما ابطر می باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در با اشاره به اینکه اثربخشی دومین اصل محسوب می شود، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری یک میلیون ۵۰۰ هزار همکار فرهنگی مسئول تعلیم و تربیت بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز در کشور هستند، لذا در برنامه ریزی باید دقت بسیار زیادی داشته باشیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: اصل سوم ما؛ توسعه مشارکت و مشارکت پذیری می باشد و بر این مهم ایمان داریم که به‌تنهایی نتوانسته و نمی‌خواهیم تعلیم و تربیت‌دهنده دانش‌آموزان باشیم، بلکه باید تمام مسئولان و دستگاه‌ها همراه بوده تا آموزش و پرورش ایده آلی داشته باشیم.

مسیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از واجبات سند توسعه آموزش و پرورش؛ توجه به تعلیم و تربیت می باشد، زیرا اگر آموزش و پرورش پویا و فعالی داشته باشیم، کشور نیز توسعه همه جانبه خواهد داشت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری بر فریضه نماز تنها مختص امسال نیست بلکه هر سال اتفاق می‌افتد و این نشان‌دهنده توجه ویژه حضرت آقا به این مسئله است.

مسیب زاده افزود: براساس آخرین آمار از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور، نماز جماعت در ۷۳ هزار مدرسه برگزار می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت نیست، اما براساس تصمیم های اتخاذ شده، زنگ نماز در برنامه های رسمی مدرسه قانونی می باشد و مدارس و همکاران فرهنگی ما موظف به برگزاری آن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha