جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته وحدت

حوزه/ جامعه اسلامی زمانی بهترین جامعه و مردم آن برترین امت خواهند بود که امر به معروف و نهی از منکر در آن اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان،  به مناسبت فرا رسیدن ایام خجسته میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، نشستی پیرامون «سیره رفتاری و عملی پیامبر» در مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

خانم بای در جمع طلاب و اساتید این مدرسه بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام قبل از رسالت به القاب صادق و امین شهرت داشتند، زیرا مردم ایشان را مسئولیت پذیرترین فرد مکه می دانستند.

وی، امانت داری و صداقت را گام اول اعلام دینداری برشمرد و افزود: حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با این دو ویژگی برجسته اعلام رسالت کرد و دین اسلام را به مردم عرضه کرد.

کارشناس حوزوی، هدف از بعثت رسول خاتم را انجام رسالت توحیدی و اقامه عدل در جامعه دانست و گفت: تحقق این رسالت ایمانی کامل، شرح صدر و صبری جمیل را می طلبد که خداوند تمامی این صفات را به آن حضرت عطا کرده است.

بای ادامه داد: ایجاد وحدت و از بین بردن زمینه های اختلافات قومی و قبیله ای از دیگر اقدامات اساسی پیامبر است که در پرتو آن پیمان اخوت و برادری بین آنان منعقد شد.

وی با استناد به آیه «کنتم خیر امة اخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنکر»، تشریح کرد: جامعه اسلامی زمانی بهترین جامعه و مردم آن برترین امت خواهند بود که امر به معروف و نهی از منکر در آن اجرا شود؛ لذا از اقدامات جامعه ساز رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برافراشتن بنیان امر به معروف و نهی از منکر بود.

کارشناس حوزویه در پایان گفت: ما باید در پرتو سیره نبوی گام برداریم تا زمینه جامعه جهانی به رهبری حضرت ولی عصر عجل الله  تعالی فرجه فراهم گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha