پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تیموری

حوزه/ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، اندیشه تقریب بین مذاهب و وحدت سیاسی جوامع اسلامی را احیا کرد و با دعوت همه مسلمانان به اتحاد، سربلندی و عزّت مؤمنان را در جهان فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم تیموری، در جمع اساتید و کارکنان مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: یکی از زیباترین و والاترین واژه ها، واژه وحدت و برادری است؛ برادری و وحدتی که پیامبر رحمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در استمرار رسالت دیگر انبیا برای جوامع بشری به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم با استناد به آیات قرآن، جوامع اسلامی را به اعتصام به حبل متین الهی و پرهیز از تفرقه و تشکیل امت واحده در سایه عبودیت خداوند دعوت کرد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبد کاووس اذعان کرد: وحدت اسلامی که قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام محسوب می شود، از دیرباز دست خوش توطئه های دشمنان قرار گرفته است.

تیموری افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، اندیشه تقریب بین مذاهب و وحدت سیاسی جوامع اسلامی را احیا کرد و با دعوت همه مسلمانان به اتحاد، سربلندی و عزّت مؤمنان را در جهان فراهم کرد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) ایجاد تفرقه مذهبی میان شیعه و سنی را محصول دست های پلید استکبار و اجانب می دانست؛ از این رو، پیروان مذاهب تشیع و تسنن را از اختلاف برحذر می داشت و به برادری و رفتار نیک با یکدیگر سفارش می کردند.

مبلغ حوزه با اشاره به آیه ۴۶ سوره انفال و ۴۶ و آیه ۱۰۳ سوره آل عمران همبستگی را برای مسلمانان ضروری برشمرد و گفت: شیعه و سنی باید رهنمودهای قرآن را همواره سرلوحه زندگی خود قرار داده و با تکیه بر مشترکات عقیدتی، گام های مهمی را برای تحقق وحدت بردارند.

تیموری با اشاره به آیه «اِنَّما المُؤمِنوُن اِخْوَه» گفت: از نظر قرآن، ملاک وحدت فراتر از سلیقه ها، برداشت های شخصی، معیارهای رایج و عامه پسندی هم چون نژاد، رنگ، زبان، طبقه اجتماعی است زیرا قرآن کریم ایمان را ملاک برادری می داند.

وی در پایان اراده مردم بر تحقق جامعه مؤمن، عدالت خواه و متّحد و منسجم را شرط اساسی تحقق وحدت در میان شیعه و سنی معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha