جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید طاهر الهاشمی رهبر شیعیان مصر

حوزه/ سید طاهر الهاشمی با افزایش نگرانی در خصوص شعله ور شدن جنگ مذهبی در منطقه، نسبت به توطئه های درگیری مذهبی بین شیعه و سنی که وحدت امت اسلامی را هدف قرار می دهد، هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی رهبر شیعیان مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) طی سخنانی با افزایش نگرانی در خصوص شعله ور شدن جنگ مذهبی در منطقه نسبت به توطئه های درگیری مذهبی بین شیعه و سنی که وحدت امت اسلامی را هدف قرار می دهد، هشدار داد و بر ضرورت گفتگوی مذاهب بین فرزندان امت اسلامی در مقابله با افراطی گری و تعصب گرایی تاکید کرد.

وی اشاره کرد: مطالعات اخیر شورای روابط خارجی انگلیس در خصوص ریشه درگیری "سنی، شیعه" در منطقه نشان می دهد که این مسئله در شعله ور کردن درگیری ها و فتنه های طایفه ای در خاورمیانه و کشور های مسلمان نقش دارد.

سید الهاشمی افزود: این پژوهش درگیری شیعه و سنی را دلیل جنگ داخلی سوریه دانست که به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه و افزایش خشونت در عراق و سوریه، ایجاد مشکلات و اختلاف میان کشور های حاشیه خلیج فارس و بازگشت درگیری های طایفه ای است.

امت از تفرقه، کشتار و اختلاف استفاده ای جز خواری و ویرانی نبرده است

عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه متعصبان با صدور فتوا هایی قتل را راهی به سوی بهشت می دانند، آن را امری غیر معقول دانست و تأکید کرد: امت نیازمند انقلاب علیه عقب نشینی و عقب ماندگی و بازخوانی دوباره تاریخ خود برای نجات حاضر و ساختن آینده است.

رهبر شیعیان مصر با طرح این سؤال که چه کسی از جنگ های مذهبی و کشتار میان امت واحده سود می برد؟ گفت: امت از تفرقه، کشتار و اختلاف استفاده ای جز خواری، ذلّت، ویرانی در تمامی کشور های عربی و اسلامی، تسلیم در برابر طرح های استعماری جدید و تغییر هویت اسلامی از طریق آمریکا، غرب و صهیونیست ها نبرده است و این مسائل موجب تضعیف قدرت امت اسلامی شده و آن را بی هویت کرده است.

تنوع مذهبی در اسلام ثروت هدر رفته است

سید الهاشمی با اشاره به اینکه امت هزینه اختلاف، درگیری و نابودی تاریخ، فرزندان و ثروت های خود را می دهد، گفت: نبود این توافق و تقریب امت را تضعیف کرده و آن را در شناخت فرزندان خود ناتوان می کند.

وی در پایان تصریح کرد: امت اسلامی باید بتواند اختلافات خود را مدیرت کرده و به تفاهم برسد؛ چراکه این تنوع بزرگ یک ثروت هدر رفته است که می توان از آن برای سازندگی استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha