پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید ابراهیم رشید

حوزه/وقتی توصیه‌های پدرانه شهید و کلام‌ها و پیغام‌های عاشقانه و پرمهرش تنها تسکین دهنده و آرام‌بخش دل‌تنگی‌های همسر و فرزندان شهید ابراهیم رشید است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانواده‌ای گرم، پر از احساس زندگی که همواره تقوای الهی را پیشه کردند. ابراهیم در چنین کانون معنوی رشد کرد در دامن مادری که از فرزندان همسرش همچون فرزندان خود و حتی بهتر از آن‌ها مراقبت و نگهداری کرد مادری که همانند مادران آسمانی حاجت و نیاز فرزندانش را مقدم بر تمام خواسته‌های خود می‌دانست.
مادری که خلیل‌وار اسماعیل‌هایش را به مسلخ عشق فرستاد تا درراه حق و حقیقت با گذشتن از همه دارایی زندگی‌اش بندگی خود را به اثبات برساند و باتربیت فرزندان رشید و برومندی چون ابراهیم رسم امانت الهی را به‌خوبی به‌جای آورد؛ تنها از چنین مادری با جایگاهی ویژه نزد پروردگار برمی‌آید که عمری با عشق ثمره زندگی‌اش را بپرورد تا در آخر او را فدایی ولایت و ارزش‌های دینی ببیند.
ابراهیم رشید از شهدای مدافع حرمی است که با آمیختن اعتقادات قلبی‌اش در کنار وظایف انسانی و اسلامی و ایرانی خویش همچنین تغییر نوع نگاهش به حیات مادی حماسه‌ساز زندگی خویش شود او نیز همچون برادر شهیدش ابوالقاسم منیّت های درونی‌اش را سر برید تابندگی خالصانه‌ای را پیشکش باری‌تعالی کند.


به همین بهانه به گفت‌وگو با همسر گران‌قدر این شهید والامقام پرداختیم تا بیشتر باحال و هوای معنوی و راه و رسم زندگی ایشان آشنا شویم.
سمیه عسگری با عنوان بانویی کارآفرین، با حفظ روحیه خود سخنش را این‌گونه آغاز می‌کند: بنده سال‌هاست که به‌عنوان مسئول شرکت فروش مواد نورافشانی مشغول به کار هستم و طبیعتاً رفت‌وآمد افرادی همچون آقای رشید که آن زمان عنوان مسئول خرید سپاه را بر عهده داشتند به شرکت وجود داشت مدت‌ها گذشت تا اینکه یکی از همکاران بحث خواستگاری ایشان را مطرح کردند.
وی بابیان داستان پرفرازونشیب آغاز زندگی مشترکشان می‌گوید: باوجود شناختی که در آن مدت نسبت به زندگی بنده و مسائل و مشکلاتم پیدا کردند و با توجه به وجود دو فرزندم و طبعاً مخالفت‌های اطرافیان نسبت به این ازدواج بازهم بر خواسته خود پافشاری داشتند و همین امر شرایط و رضایت والدین و درنهایت عقد و ازدواج ما در اسفندماه سال 91 فراهم کرد.
شخصیت خاص و بی‌نظیرش نسب به مردهای این دوره کاملاً مشهود بود؛ شخصیتی ستودنی که در شرایط سخت و با بروز مشکلات نه‌تنها جا نزده و از کوره درنمی‌رفت بلکه همچون کوهی محکم و استوار مأمن امن و قرار زندگی‌ام بود مردی که باگذشت از تمام خواسته‌های دنیایی خود، همه رنج‌های دنیایی را نیز برای آرامش اطرافیانش به جان می‌خرید.


تأکید به ولایتمداری و پیروی از مقام معظم رهبری
این بانوی خلاق و کارآفرین روحیات و خلق‌وخوی همسرش را سرشار از عشق و ایمان می‌داند و می‌گوید: در هر شرایط و موقعیتی، ضمن پذیرش مسئولیت آن به بهترین شکل ممکن ایفای نقش می‌کرد در مراودات کاری خستگی‌ناپذیر، در زندگی مشترک باجان و دل و روحیه‌ای خارق‌العاده، چنان غرق در نقش پدری‌اش شده بود که گویی سال‌هاست که چنین مسئولیتی را بر دوش می‌کشد.
وی یکی از ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید را عشق به ولایت دانست و به نقل‌قول از ایشان پرداخت: «رهبری که ما داریم هیچ جای دنیا ندارد، آنچه امروز شاهد آن هستیم پیش‌بینی ایشان در سال‌های گذشته است بمیرم برای دلش که کسی حرفش را گوش نمی‌کند کسی حواسش به حرف رهبری نیست ای‌کاش حواسمان بیشتر به حرف رهبری باشد».
همسر شهید مدافع حرم با اظهار دل‌تنگی برای لبخند شهید که هیچ‌گاه حتی در زمان سختی از لبانش محو نشد ادامه داد: در تمام مدت 6 سال زندگی مشترک ما تنش و ناراحتی جایی نداشت تنها کلام‌ها و پیغام‌های عاشقانه چاشنی لحظاتمان شده بود امروز من و فرزندانم دل‌تنگی‌هایمان را با یادآوری توصیه‌های دلسوزانه و پدرانه و تصویر چهره معصوم و نگاه‌های پرشرم و مهربان آقا ابراهیم آرام می‌کنیم.


تقدم وظیفه انسانی، اسلامی و ایرانی شهید بر خواسته‌های دنیایی
بانو عسگری همسرش را پرورش‌یافته خانواده‌ای فرهیخته دانست و گفت: پرورش در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی آن‌هم در دامن مادری مهربان و کانونی گرم و صمیمی نتیجه‌ای جز شهادت نمی‌توانست داشته باشد خانواده‌ای که با واژه شهادت بیگانه نبوده و نیست و شهید ابوالقاسم رشید نیز در دوران دفاع مقدس جوانمردانه ایستاد و جان شیرین خود را فدای رهبر و مردم کشورش کرد.
وی از روزی که با رضایت، همسرش را رهسپار سوریه کرد می‌گوید: مقدمه‌چینی و سنجیدن شرایط به هنگام بیان مطلبی به یکی از عاداتش تبدیل‌شده بود تا اینکه با مطرح‌شدن مسئله سوریه، وظیفه انسانی، اسلامی و ایرانی او را که با تمام وجود در خود رشد داده بود، مقدم بر دیگر خواسته‌ها و حتی عشق خود دیدم و پیش‌قدم شده و پیشنهاد عزیمتش را مطرح کردم.
آقا ابراهیم با سال‌ها خدمتی صادقانه تمام پیش‌بینی‌هایش در زمینه‌های مختلف محقق می‌شد او حتی درجات معوقه‌اش را فدای انسان‌دوستی‌اش کرد در طول سال‌های خدمتش مسئولیت‌های مختلفی ازجمله چک و خنثی و حفاظت از شخصیت‌ها، استاد دانشگاه درزمینهٔ جنگ‌های نامنظم، از نیروهای تخریب تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب و مربیگری پاراگلایدر را بر عهده داشت.
به گفته همسر شهید رشید در آخرین مراسم نورافشانی مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان، جواز شهادتش را از حضرت ولیعصر (عج) گرفت و سرانجام این شهید والامقام بعد از سه سال رفت‌وآمد به سوریه و دفاع از حریم حرم اهل‌بیت (ع) دردهم تیرماه 1397 به‌عنوان مستشار نظامی در مسیر جاده دمشق- تدمر سوریه در اثر برخورد با تله انفجاری به فیض شهادت نائل آمد.


فرازی از وصیت‌نامه شهید مدافع حرم ابراهیم رشید
دقت در انجام هر کاری با هر عنوانی تا رسیدن انقلاب به دست صاحب اصلی آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است اگر هرکسی با ساده انگاشتن کار خود آن را جدی نگیرد درواقع به‌نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی نابخشودنی است بدانید در دیدگاه کلان انجام صحیح مسئولیت از نوع آن مهم‌تر بوده چراکه جزءترین نیروها و مسئولیت‌ها با سهل‌انگاری و سستی ممکن است بزرگ‌ترین ضربه‌ها را برریشه‌ها بزنند.


گزارش از الهام پناهی فر
 

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حنانه بیکی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    2 0
    زاهدان را ادامه خواهیم داد شهیدان عزیز