پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید در جهان نمونه باشد و نه فقط در ایران و همه مسئولان استانی نیز باید در همین راستا تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله  نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع)، با بیان این‌که قم از جهات متعدد دارای اهمیت است، اظهار داشتند: ائمه اطهار(ع) توجه ویژه‌ای به قم و اهل قم دارند.

این مرجع تقلید افزودند: روزگاری در قم ۲۰۰ هزار محدث وجود داشته است که این مسأله نشان از اهمیت و جایگاه این شهر دارد.

معظم له با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام که فرموده‌اند «خدا را حرمی است و آن کعبه، پیامبر اسلام(ص) را حرمی است و آن مدینه، امیرمؤمنان علی علیه‌السلام را حرمی است و آن نجف و حرم ما اهل‌بیت(ع) نیز قم است»، ادامه دادند: قم آشیانه اهل‌بیت(ع) است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هایی در قم به وجود آمده و خواهد آمد، به این صورت که به فرموده امام صادق علیه‌السلام در آخرالزمان فقط صدای اسلام از قم شنیده خواهد شد به طوری که دیگر به روی زمین کسی که به امور دینی آگاه نباشد، پیدا نمی‌شود و «ذلک عند قرب ظهور المهدی؛ این هنگام نزدیک‌شدن ظهور قائم ما(مهدی علیه‌السلام) است».

معظم له  با بیان این‌که اگر کسی بخواهد کنه انقلاب را درک کند باید به قم بیاید، گفت: به همین جهت است که دشمنان تلاش می‌کنند چهره قم را منفی نشان دهند.

این مرجع تقلید،‌توجه به امر به معروف و نهی از منکر را ضروری عنوان کرد و افزودند: قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید در جهان نمونه باشد و نه فقط در ایران و همه مسئولان استانی نیز باید در همین راستا تلاش کنند.

معظم له  با بیان این‌که تشکیل قرارگاه ۱۹ دی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر کار بسیار بزرگی است که شما بر عهده گرفته‌اید و خدمات شما در قم چشمگیر است، بیان کردند: امیدوارم در این مسیر موفق باشید و جا دارد فعالیت‌ها قوی‌تر و بیش از پیش ادامه یابد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha