جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار

حوزه/ امیدواریم ستاد اقامه نماز با انجام ماموریت‌ها و وظایف خود گام‌های موثر و خوبی در جهت ترویج فریضه اقامه نماز اول وقت و جماعت بردارد و بتواند نسل امروز را منور به نور نماز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار اعضای برگزاری پنجمین اجلاس استانی نماز با تبیین اهمیت فریضه نماز، گفتند: هرچه قدر برای ترویج این فریضه مهم و وحدت آفرین میان فرق تلاش کنیم باز هم کم است چرا که ستون، پایه و اساس دین نماز است.

معظم له افزودند: نماز نه‌ تنها عمود دین بلکه کل دین است چون این فریضه الهی همه موضوعات را دربرمی گیرد، نماز در همه امور فقهی دخالت دارد و باید نسل جوان را نسبت به اهمیت این فریضه الهی آگاه کنیم.

ایشان تصریح کردند: برای ترویج فریضه نماز بین نوجوانان باید آن‌ها را تشویق کنیم تا ارادت و توجه بیشتری به نماز داشته باشند، مادیات در وجود انسان زود اثر می‌گذارد و هر اقدامی شود انسان به دنبال مادیات است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جماعت عنوان کردند: ستاد اقامه نماز باید فعالیت‌های بیشتری داشته باشد و تلاش شود ضمن ترویج فریضه نماز بر نماز جماعت نیز تأکید شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه نماز عامل وحدت است، تصریح کردند: برای ترویج فریضه الهی نماز هر اقدامی انجام شود بسیار مؤثر است چون برای کل دین فعالیت شده است، اقدامات ستاد اقامه نماز بسیار مهم است و باید برنامه‌های ویژه نسبت به ترویج نماز برای فرزندان داشته باشد.

معظم له با بیان اینکه ستاد اقامه نماز باید دستورالعملی برای ترویج نماز بین فرزندان داشته باشد، خاطرنشان کردند: در روایات اهل‌بیت(ع) آمده ‌که باید فرزندان را از سن کودکی با نماز آشنا کنیم و البته برای ترویج این فریضه فشاری به فرزندان نیاوریم تا برای آن‌ها دل‌نشین باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در آخر ابراز امیدواری کردند: ستاد اقامه نماز با انجام ماموریت‌ها و وظایف خود گام‌های موثر و خوبی در جهت ترویج فریضه اقامه نماز اول وقت و جماعت بردارد و بتواند نسل امروز را منور به نور نماز کند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha