جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد علی خامه یار - ستاد اقامه نماز

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: اولین موقوفه نماز همزمان با اجلاس استانی نماز کلنگ زنی خواهد شد تا یک مرکز آموزشی و اردویی تخصصی برای نماز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد خامه یار امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد؛ گفت: بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در آذر ماه در استان گلستان و همزمان با آن پنجمین اجلاس استانی نماز نیز در شهر قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجلاس نماز امسال با موضوع نماز و مدرسه برگزار می شود؛ اظهار داشت: پیرو سخنان رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر غفلت نکردن از نوجوانان و مدارس این موضوع انتخاب شد، لذا برای اینکه اجلاس نماز تنها به یک روز بسنده نشود برای کارهایی که در مدارس انجام خواهد شد برنامه ریزی های لازم انجام شده و نیز در جهت تقویت نماز در مدارس جلسات متعددی با حضور مدیر کل و دبیران داشته ایم و راهکارهای خوبی ارائه شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: چهارصد جلسه نشست دانش آموزی با موضوع نماز تا پایان سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

خامه یار با اشاره به اینکه حق القدم حضور روحانیون در مدارس به روز پرداخت می شود گفت: ما با کمک بعضی از نهاد ها کلیه معوقه ها را پرداخت کردیم و اکنون تنها استانی هستیم که حق القدم را به روز پرداخت کرده ایم، همچنین سیاست ساخت نمازخانه های چند منظوره از دیگر برنامه های ما بوده است که در سال گذشته در چند مدرسه در پردیسان این طرح اجرا شد و درب نمازخانه هم در مدرسه برای حضور دانش آموزان و هم از درب سمت خیابان برای اهالی در نوبت های بعدی نماز باز خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح هفتگی گفتگوی خودمانی با محوریت نماز در مناطق محروم برگزار می شود که در این طرح از سالن های مختلف ارگان ها و نهادها استفاده می کنیم و در این طرح دانش آموزان به همراه والدین حضور پیدا می کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بیان کرد: طرح تشویق نوجوانان و جوانان در نماز صبح از دیگر برنامه ها است که سفر به مشهد مقدس و کربلای معلی با کمک خیرین اهدا می شود.

خامه یار عنوان کرد: برگزاری چهل همایش قبل از اجلاس استانی نماز را خواهیم داشت که در مناطق و بخش های مختلف استان برگزار خواهد شد، تقویت دوره آموزشی معلمان و دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان را خواهیم داشت تا آموزش ببینند و یاور نماز شوند.

او با بیان اینکه استان قم در زمینه مسجد سازی و نمازخانه سازی نسبت به دیگر استان ها پیشتاز است گفت: اولین موقوفه نماز همزمان  با اجلاس استانی نماز کلنگ زنی خواهد شد تا یک مرکز آموزشی و اردویی تخصصی برای نماز باشد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha