جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌ الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کنفرانس سی و سوم وحدت اسلامی یک جریان سازی گسترده بود که با همکاری مهمانان داخلی و خارج از کشور شکل گرفت تا بتوانیم به وحدت هرچه بیشتر در جهان اسلام دست یابیم و آن را گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در  اختتامیه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، به میزبانی سالن همایش‌های زرین هتل پارسیان آزادی در تهران، طی سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این کنفرانس پرداخت و گفت: در این اجتماع بزرگ حدود هزار شرکت کننده از اقشار مختلف حضور داشتند و با شرکت در جلسات مختلف این کنفرانس، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. ۶۰۰ نفر میهمان داخلی و ۴۰۰ نفر میهمان داخلی در این دوره کنفرانس حضور داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه افزود: برگزاری چهار کمیسیون تخصصی و بیش از ۲۰ نشست با موضوعات مرتبط با مقاومت و وحدت اسلامی بخشی از دستاوردهای این کنفرانس است.

وی با تاکید بر اینکه مباحث مطرح شده در این کنفرانس همانند کنفرانس‌های گذشته در عرصه اجرا نیز دنبال می‌شود، تصریح کرد: شخصیت‌های تاثیرگذار جهان اسلام در این کنفرانس حضور یافته و زمانی که به کشورهای خود باز می‌گردند می‌توانند در حوزه تقریب مذاهب اسلامی دستاوردهای بسیاری را رقم بزنند.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: کنفرانس سی و سوم وحدت اسلامی یک جریان سازی گسترده بود که با همکاری مهمانان داخلی و خارج از کشور شکل گرفت تا بتوانیم به وحدت هرچه بیشتر در جهان اسلام دست یابیم و آن را گسترش دهیم.

سخنرانی برخی از چهره‌های جهان اسلام، قرائت بیانیه پایانی و رونمایی از تابلو فرش مقاومت از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha