سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سرلشکر باقری

حوزه/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح ما در مبارزه با ظلم و ستم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و در راستای سرافرازی پرچم حق در جهان تلاش می‌کنند و در این راه، فشارهای زیادی را متحمل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در دهمین جشنواره «مالک اشتر» نیروهای مسلح اظهار داشت: قدردانی از کسانی که با تلاش و مدیریت بیشتر می‌توانند بر اساس ارزیابی‌های دقیق رتبه‌های بالاتری را کسب کنند، رسم خوبی است.

وی افزود: مسئولیت سنگینی بر عهده نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، نیروهای مسلح در مسأله مقابله با تهدیدات نظامی و حفظ امنیت ملی و همچنین در برقراری امنیت داخلی کشور و توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این فرصت بی‌نظیری برای ما است تا خادم ملت ایران تحت فرماندهی نایب حضرت ولی‌عصر (عج) باشیم، ادامه داد: مسأله اِشراف، جزو ابداعات شخص فرمانده معظم کل قوا است و ایشان تأکید کردند که علاوه بر مسیرهای ستادی باید بر اساس سؤالاتی از خود فرمانده نقاط ضعف و قوت احصا شود.

سرلشکر باقری گفت: حتی در چند مورد فرمودند اگر چنین سیستمی در دولت برقرار می‌شد، وضعیت اشراف رؤسای دستگاه‌های اجرایی نسبت به مجموعه‌های تحت امر خود بالا می‌رفت.

وی با بیان اینکه در «اشراف» انتظار این است که ابتدا اطلاعات خود فرمانده نسبت به سرپنجه‌ها و عناصر عملیاتی در خط مقدم بالا برود، خاطرنشان کرد: ما شرعاً و قانوناً موظفیم این گزارش را صادقانه، دقیق و شفاف تنظیم کنیم،‌ البته نظارت و ارزیابی‌های ستادی و میدانی قرارگاه مرکزی خاتم‌ و ستادکل نیروهای مسلح مکمل گزارش‌های اشراف است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: ارزیابی ما این است که در مجموعه سازمان‌های کشور، نیروهای مسلح در این خصوص پیشگام هستند و اشراف فرمانده معظم کل‌قوا نسبت به نیروهای مسلح قابل مقایسه با دیگر دستگاه‌ها نیست.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه گزارش‌های اشراف در دقت تصمیم‌گیری و استحکام مأموریت نقش اصلی را خواهد داشت، بیان کرد: طبیعتاً باید این گزارش‌ها بتوانند زمینه‌های اجرای بهتر مأموریت را ایفا کنند. از سویی برگزیدگان این جشنواره ذخیره‌ها و سرمایه‌های نیروهای مسلح هستند و به عنوان فرد و مجموعه الگو مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل‌قوا بر ویژگی‌های شخصیتی مالک‌اشتر و نام این جشنواره اظهار داشت:‌ رهبری فرمودند بصیرت و شناخت صراط مستقیم از جمله ویژگی‌های مالک اشتر بود و حال که این نام را انتخاب کرده‌اید باید این شخصیت را الگوی خود قرار دهید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جانشین‌پروری یکی از مهمترین انتظارات رهبر معظم انقلاب است، تأکید کرد: با وجود اقدامات مؤثر صورت گرفته در حوزه جانشین‌پروری و همتاپروری هنوز با نقطه آرمانی فاصله داریم. نسلی که جنگ را تجربه کرده عمر خدمتی‌اش رو به پایان است و وظیفه فرماندهان این است که تلاش خود را برای باز کردن فضای مدیریتی برای جوان‌ترها بیشتر کند چرا که جوان‌گرایی و جانشین‌پروری از مطالبات اصلی فرمانده معظم کل قوا است.

سرلشکر باقری ادامه داد: کانون‌های اندیشه‌ورز دیگر مسأله‌ای است که می‌تواند به ما کمک کند و راهکارهای مؤثری را در اختیار فرماندهان و کارکنان قرار دهد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت سنگینی دارند، گفت: برای اجرایی شدن این بیانیه نیاز به فرماندهان شجاع و انقلابی داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha