جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ مردم صف خود را از اشرار و کسانی که مزدور دشمن هستند جدا کنند و اجازه ندهند عده ای اشرار خودسر به اموال عمومی و بیت المال مردم آسیب برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به وقایع اخیر کشور و سوء استفاده اشرار از مطالبات بحق مردم گفت: همه کارشناسان و حتی مردم عادی در اینکه قیمت حامل های انرژی به خصوص بنزین واقعی نیست شکی ندارند، چرا که قیمت پایین این فراورده مهم در کشور ما باعث قاچاق گسترده این سرمایه ملی به کشورهای عربی و همسایه شده است.

وی افزود: سیاست های مربوط به انرژی و بنزین در ایران سیاست های درست و دقیقی نبوده است و گرنه چرا باید کشور ما از بسیاری از کشورهای پرجمعیت دنیا مصرف انرژی و سوخت بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطر نشان ساخت: اگر دولت از سال های قبل مطابق با تورم هرساله مقداری به قیمت بنزین اضافه می کرد، شاید امروزه چنین مشکلاتی پیش نمی آمد، اما دولت با حذف کارت سوخت کار قاچاق سوخت را تسهیل کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه با بیان اینکه تصمیم گیرندگان این عرصه در کشور منتخبین همین مردم هستند گفت: اگر در یک کشور که مسئولینش را مردم با آراء خود انتخاب می کنند یک تصمیمی گرفته شد، این تصمیم در حقیقت تصمیم خود مردم است، چرا که این مسئولین منتخب  خود مردم هستند و اگر تصمیمات بدی گرفته می شود، ناشی از انتخاب و رای خود مردم است، چرا که لازم است در انتخاب و رای دادن خود دقت بیشتری می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به اینکه اعتراضات در یک کشور دموکراتیک ساز و کار قانونی خود را دارد خاطر نشان ساخت: در یک کشوری که از دموکراسی برخوردار است و مسئولینش را خود مردم با رای گیری انتخاب می کنند، باید به تصمیماتی هم که منتخبین خود می گیرند، احترام گذاشته شود و مطالبات از راه قانونی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه صف مردم عادی از صف اشرار و اراذل مزدور دشمن جداست خطاب به مردم گفت: مردم صف خود را از اشرار و کسانی که مزدور دشمن هستند، جدا کنند و اجازه ندهند عده ای اشرار خودسر به اموال عمومی و بیت المال مردم آسیب برسانند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درمورد اتفاقات اخیر گفت: مقام معظم رهبری در جایگاه یک پدر و ولی امر مسلمین است و طبیعی است که بگویند من تصمیم گیری در این موارد را به عهده کارشناسان مربوطه می گذارم و واقعا موضع ایشان عالی و حساب شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی وظیفه مسئولین امنیتی و انتظامی در برقراری امنیت را مهم دانست و تاکید کرد: مردم انتظار دارند که مسئولین امنیتی به وظایف خودشان عمل کنند و نگذارند دشمن به صفوف آنان رخنه کرده و با موج سواری بر مطالبات واعتراضات بحق مردم اهداف شوم خودشان را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه امروزه در کشور رسانه های متعددی وجود دارد که جایگاه خوبی برای انتقال اعتراضات مردم به مسئولین است افزود:  در این شرایط کنونی و حساس کشور آتش زدن اموال عمومی که از جیب خود مردم تامین می  شود راه مناسبی برای اعتراض نیست؛ بلکه مردم از طریق رسانه ها و نمایندگان خود می توانند خواسته های خود را مطرح کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در پایان با انتقاد از عملکرد دولت در نحوه اجرای این طرح گفت: من در بسیاری از جاها از عملکرد دولت انتقاد دارم، اما باید به مردم هم گفت که ایجاد اغتشاش و ناامنی توسط عده ای معدود کار درستی نیست و مردم همیشه سعی کنند صف خود را از صف اشرار جدا کنند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha