شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین تصریح کرد: در متون دینی تاکید شده است اگر ۴۰ شبانه روز خودمان را برای خدا خالص کنیم، چشمه های حکمت از قلب بر زبانمان جاری می شود و این مهم انسان را به بالاترین درجات فهم و کمال علمی می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم عمامه گذاری ۲۰ نفر از طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) برگزار شد، گفت: امام صادق (ع) فرمودند اگر بنده ای مشمول عنایت خدا شود به او فهم و درک عمیق در دین می دهد.

وی ادامه داد: حضرت در حدیث دیگری تاکید کرده اند اگر خانواده ای مورد لطف خدای متعال قرار گیرد، خدای متعال کاری می کند تا علوم اهل بیت (ع) در آن خانواده رواج پیدا نماید و این مهم انتظار امام صادق (ع) از همه ماست.

استاد حوزه علمیه قزوین به تشریح ماجرای عنوان بصری پرداخت و خاطرنشان کرد: عنوان بصری شخصیتی بود که سن وسال زیادی داشت و با این که نزد یکی از شخصیت ها آموزش دینی می دید، پس از آن که امام صادق (ع) در مدینه مستقر شدند، نزد ایشان رفت تا علوم دینی را فرا بگیرند، اما امام در ابتدا او را نپذیرفت.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: عنوان بصری از نزد امام خارج شد و از این اتفاق غمگین و ناراحت شد و با خود فکر کرد، اگر لیاقت و شایستگی داشت،   امام صادق (ع) او را به شاگردی می پذیرفت و او را از علمش محروم نمی کرد، پس از آن دست به دعا برد و از خدای متعال و پیغمبر (ص) در خواست کرد تا لیاقت و شایستگی به او بدهند تا امام(ع) او را به شاگردی قبول کند و این دعا در پیشگاه خدا باعث شد تا دلداده حضرت شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: پس از این ماجرا دوباره نزد امام صادق (ع) رفت و این بار امام او را پذیرفت و برایش دعا کرد تا موفق شود و عنوان بصری نیز از امام خواست تا از علمشان او را محروم نکند و این گونه شد به شاگردی امام صادق (ع) در آمد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان قزوین عنوان کرد: علم نوری است که خدا به هربنده ای  که لایق و شایسته باشد، عطا می کند و اگر ما نیز خواهان علم و دانش حقیقی هستیم باید علم و فهم را از خداوند بخواهیم و اگر سراغ بندگی برویم به این مهم دست می یابیم.

وی ادامه داد: در متون دینی تاکید شده است اگر ۴۰ شبانه روز خودمان را برای خدا خالص کنیم، چشمه های حکمت از قلب بر زبانمان جاری می شود و این مهم انسان را به بالاترین درجات فهم و کمال علمی می رساند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: با بندگی خالصانه به علم حقیقی دست می یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha