جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السلام احمد مؤمنی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان کرمان

حوزه/ حجت الاسلام مؤمنی گفت: در گذشته مردم علم خود را از حوزه علمیه می‌گرفتند و در حقیقت این لباس اهل علم است.

حجت الاسلام احمد مؤمنی، معاون تهذیب مدیریت علمیه استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، با بیان این که تلبس به لباس روحانیت از ارزش‌های بالای طلبگی است، گفت: طلبه باید از همان ابتدا نگاهش این باشد که روزی مفتخر به پوشیدن این لباس خواهد شد و خود را برای آن روز آماده کند.

وی، تلبس طلاب به لباس روحانیت را تعظیم شعائر دانست و تصریح کرد: لباس روحانیت در حقیقت وسیله‌ای است برای تبلیغ دین خدا و ما باید این را یک نعمت بی بدیل بدانیم.

معاون تهذیب مدیریت  علمیه استان کرمان با نماد دانستن لباس روحانیت برای مردم تا بدانند مسائل دینشان را از چه کسی یاد بگیرند، ابراز داشت: در گذشته مردم علم خود را از حوزه علمیه می‌گرفتند و در حقیقت این لباس اهل علم است.

حجت الاسلام مؤمنی همچنین گفت: امروزه با توجه به گستردگی و تخصصی شدن علوم، در حوزه‌های علمیه بیشتر به علوم دینی پرداخته می‌شود، هر چند بسیاری از طلاب در علوم دیگری غیر از علوم دینی هم تخصص لازم را دارند.

وی با اشاره به این که دشمنان به دنبال از بین بردن نمادهای دین هستند، خاطر نشان کرد: لباس روحانیت یکی از بارزترین نمادهای دینی است که قطعا در این هجمه از ابراز دشمنی دشمنان مصون نخواهد ماند.

معاون تهذیب مدیریت کرمان اظهار کرد: زندگی طلبگی از نزدیک‌ترین سبک‌های زندگی به سبک زندگی اسلامی است که هر چند محدودیت دارد، اما این محدودیت ضریب استحکام رفتاری او را وسعت می‌بخشد.

وی با تاکید بر این که نگاه ما باید به طلبگی نگاه سبک زندگی باشد، اظهار کرد: می‌بینیم که در تمام ایام زندگی طلبه با پوشیدن لباس روحانیت همیشه خودش را در معرض دید مردم قرار می‌دهد تا هم یاد خدا در جامعه زنده باشد و هم مورد سؤال مردم قرار گیرد و این محدود به زمان خاصی نیست.

این استاد حوزه با بیان این که اگر لباس روحانیت به همان معنای واقعی باشد، سیاست جزء جدایی ناپذیر آن است،  گفت : نباید از این لباس توقع جناح گرایی و امثال این فعالیت‌های سیاسی را توقعد داشته باشیم و این لباس نشان چنین سیاستی نیست بلکه این لباس در خدمت سیاست اسلامی است و در راه پیشبرد اهداف اسلام حتی اگر لازم باشد به عرصه سیاست نیز قدم می‌گذارد.

وی با اشاره به این که لباس روحانیت نماد است، تصریح کرد: اگر کسی در این لباس تخلفی کند، دارد به جریان حق ضربه می‌زند و ایجاد بدبینی در بین مردم می‌کند و باید با چنین فردی با قاطعیت برخورد شود تا با این کار وجهه جریان حق حفظ شود.

حجت الاسلام مؤمنی با تأکید بر این که اکثر قشر روحانیت خود را از مردم می‌دانند و برتری نسبت به دیگران احساس نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که همه مردم بیش از پیش روحانیت را جزئی از خودشان احساس کنند و نباید لباس پوشیدن سبب این شود که خود را از دیگران متمایز ببینیم.

وی همچنین گفت: آن چه در طلبگی مطرح است به روز بودن و اخلاق و زیّ طلبگی است که مقدم بر علم است. طلبه با ظاهر و عملش بهتر می‌تواند مردم را به دین دعوت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha