شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ارزیابی

حوزه/ خانم آزاده صدرشیرازی از آغاز ارزیابی جامع کتب درسی مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم آزاده صدرشیرازی از آغاز ارزیابی جامع کتب درسی مشترک ورودی­ های دیپلم و سیکل و کتب اختصاصی ورودی ­های سیکل در مقطع عمومی (سطح ۲) حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: هدف اصلی این ارزیابی، شناسایی نقاط قوت و ضعف کتب درسی مقطع عمومی و در نتیجه تثبیت، تغییر یا پیگیری اصلاح کتب درسی مبتنی بر نظرات کارشناسانه اساتید محترم است.

مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه معاونت آموزش در این پروژه، 49 عنوان از کتب مشترک و 21 عنوان از کتب اختصاصی سیکل را ارزیابی می­کند، خاطرنشان کرد: برای اولین بار، ارزیابی جامع کتب درسی حوزه‌­های علمیه خواهران توسط سامانه و به صورت برخط انجام می­شود و این سامانه از 25 آبان تا 7 آذر 1398 برای دریافت نظرات اساتید گرامی فعال است.

وی با اشاره به روند دریافت نظرات اساتید گفت: بر مبنای شاخص­های علمی در حوزه تألیف و تدوین کتب درسی، سؤالاتی طراحی و در سامانه ارزیابی، بارگذاری شده است و اساتید گرامی با مراجعه به این سامانه، نظرات خود را در زمینه کتب‌ درسی به صورت بر خط ارائه می­‌کنند.

خانم شیرازی ادامه داد: محور اول سؤالات این ارزیابی به شاخص‌های محتوایی و ساختاری کتب درسی و محور دوم به شاخص‌های شکلی و ظاهری کتاب می‌پردازد. مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مخاطب این ارزیابی همه اساتید فعال مقطع عمومی هستند که در دو نیم­سال اول و دوم سال تحصیلی 98-97، یک یا چند کتاب از لیست کتب مورد ارزیابی را تدریس کرده ­اند.

خانم شیرازی با بیان این نکته که لینک سامانه ارزیابی به صورت پیامکی برای تمامی اساتید فعال مقطع عمومی ارسال شده است، گفت: اساتیدی که حداقل یک بار، کتب مورد ارزیابی را تدریس کرده‌اند، با وارد کردن کد ملی خویش در قسمت شناسه ورود، وارد سامانه شده و نسبت به ارزیابی و ثبت نظر اقدام می­کنند.

مدیرکل امور تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه از اساتید محترم تقاضا کرد تا با مشارکت فعال در این ارزیابی، مسئولان امر را در زمینه بهسازی و ارتقای کتب درسی یاری کنند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha