جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برنامه تابستانه

حوزه/ با وجود مشکلات  و آماده نبودن زیرساخت های محتوایی و اجرایی مورد نظر، اجرای طرح تابستان با استقبال استان‌ها روبرو شد و ۲۱ استان و درمجموع تعداد ۱۹۷۲ طلبه در برنامه پژوهش تابستانه واحد های آموزشی حوزه های علمیه مشارکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تابستان فرصت مغتنمی است تا طلاب با فراغت بیشتر به برخی از فعالیت‌های علمی که در طول سال ممکن است کمتر به آن پرداخته شود سوق داده شوند از این‌رو با توجه به تاکید مدیرحوزه‌های علمیه مبنی بر استفاده از ظرفیت تابستان طلاب، مدیریت ترویج پژوهش نسبت به طراحی برنامه پژوهش تابستان اقدام کرد که جهت اجرا به واحدهای آموزشی سراسرکشور ابلاغ شد.

برنامه پژوهش تابستان دوره‌ای است‌ که، توسط واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه، با محوریت برنامه­‌های پژوهشی، به صورت داوطلبانه، برای طلاب در بازه زمانی تابستان اجرا می‌شود.

از اهداف این دوره می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:بهینه‌سازی استفاده از فراغت تعطیلات تابستان طلاب در رونق بخشی به فعالیت­های پژوهشی؛تثبیت، تعمیق و توسعه آموخته­های علمی طلاب از طریق انجام فعالیت‌های تمرینی پژوهش؛ارتقای مهارت­های پژوهشگری و نگارش علمی طلاب وبسترسازی تعاملات علمی و گروهی در انجام پژوهش.

با وجود مشکلات  و آماده نبودن زیرساخت های محتوایی و اجرایی مورد نظر، اجرای طرح تابستان با استقبال استان‌ها روبرو شد و ۲۱ استان و درمجموع تعداد ۱۹۷۲ طلبه در برنامه پژوهش تابستانه مشارکت داشتند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha