جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان از مدارس علوم دینی اهل سنت جزیره قشم بازدید کرد و با علمای اهل سنت به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، عصر و شب گذشته از چند مدرسه علوم دینی اهل سنت جزیره قشم بازدید کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در اولین برنامه حضور در قشم، به مدرسه علوم دینی اسماعیلیه روستای گیاه دان رفت.   مدرسه اسماعلیه بیش از ۲۲۰ سال قدمت دارد و بیشترین علمای اهل سنت این شهرستان در این مدرسه درس خوانده اند.  

بازدید از مدرسه علوم دینی صالحیه قشم و حضور در جمع طلاب و اساتید، یکی دیگر از برنامه های حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، همچنین به مدرسه علوم دینی کمالیه اهل سنت قشم رفت و از بخش های مختلف این مدرسه بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در پایان برنامه های سفر به قشم، به منزل شیخ محمد صالح امینی، امام جمعه اهل سنت و رئیس شورای حل اختلاف روستای طبل قشم رفت و درگذشت فرزند این روحانی را تسلیت گفت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در حاشیه سفر به قشم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: تقویت مدارس علوم دینی در دستور کار است، چراکه مدارس در مقابل نفوذ جریان سلفی و تکفیری ایستاده اند.
 
وی با اشاره به این که نگاه ویژه ای به مدارس قشم وجود دارد، اظهار کرد: برخی مدارس این شهرستان قریب به ۱۵۰ الی ۳۰۰ سال سابقه خدمت به اسلام و مسلمین دارند.  

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: در زمان حمله وهابیت به جزیره قشم، مدارس علوم دینی این منطقه استقامت کردند و علمای وهابی نتوانستند فتوا های خود را بر مردم تحمیل کنند.  

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، گفتگو و تبادل نظر با علمای اهل سنت را مصداق وحدت عملی دانست و تاکید کرد: در این مدارس علمای اهل سنت گذشته، کتاب هایی بر رد وهابیت نگاشته اند که قدمت آنها به بیش از ۱۵۰ سال برمی گردد و بزودی این کتاب ها تجدید چاپ خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha