جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید روحانی

حوزه/ مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: آمار دو میلیون و 135 هزار عضویت با کد ملی در سامانه جمعیتی کانون‌های مساجد ثبت شده که این آمار برای قم 36 هزار و 700 نفر است و تعداد فعالیت‌ها در سطح مساجد کشور 237 هزار مورد است که از این آمار برای قم پنج هزار و 300 مورد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روحانی عصر دوشنبه، در دیدار اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با آیت الله سعیدی که در سالن محراب انجام شد، با بیان اینکه این شورا در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌منظور حمایت از کانون‌ها شکل گرفته است، اظهار کرد: اسفندماه ۷۱ مصوب و تاسیس شد تا اینکه در برج دو سال ۹۷ اساسنامه کانون‌ها تصویب و برج ده نیز اجرای آن دنبال شد.

وی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف یاد و اضافه کرد: هر آنچه که بخواهد در کانون‌ها اجرا شود باید در شورای سیاست‌گذاری به تصویب برسد؛ در این شورا شخصیت‌هایی حضور دارند که با دقت برنامه‌ها را ارائه می‌کنند.

مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم به تشکیل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استانی نیز تشکیل شده است که اعضای آن هم‌جایگاه استانی، شورای سیاست‌گذاری کشوری هستند.

وی با تاکید بر اینکه منابع مهمی که کانون‌های فرهنگی هنری باید از آن‌ها استفاده کنند منابع استانی است، مطرح کرد: اکنون در استان قم با توجه به جغرافیای محدود این استان اعتبارات محدودی در اختیار دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار می‌گیرد که امیدواریم شاهد افزایش این اعتبارات باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی از راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد به‌منظور ثبت آمار مرتبط با کانون‌های فرهنگی هنری یاد کرد و ادامه داد: ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون داریم که سهم استان قم از این آمار ۴۱۳ کانون است.

وی خاطرنشان کرد: آمار دو میلیون و ۱۳۵ هزار عضویت با کد ملی در سامانه جمعیتی کانون‌های مساجد ثبت شده که این آمار برای قم ۳۶ هزار و ۷۰۰ نفر است و تعداد فعالیت‌ها در سطح مساجد کشور ۲۳۷ هزار مورد است که از این آمار برای استان قم پنج هزار و ۳۰۰ مورد است.

مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از ثبت آمار ۱۴ هزار کتابخانه در سامانه بچه‌های مسجد یاد کرد و گفت: ۱۸۹ کتابخانه مخزن‌دار و ۱۲۶ کتابخانه قفسه‌باز در استان قم به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه فرهنگی هنری مساجد ایران با عنوان «فهما» عنوان کرد: هر ساله فعالیت‌های استان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا یک استان برتر انتخاب شود تا به‌عنوان پایتخت فهما تجربیات و آموزه‌های خود را در اختیار دیگر کانون‌های مساجد قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی یادآور شد: فعالیت‌های هنری و ادبی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و نوآوری از جمله محورهایی که در سال جاری برای پایخت «فهما» درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha