پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مستاجران

حجت الاسلام مستاجران گفت: نباید نگاه ضعیف و سهل انگارانه از سوی دولتمردان ومسئولان وزارت بهداشت و درمان به طرح نسیم مهر(حضور روحانیون در بیمارستان ها) شود، قطعا اجرای طرح نسیم مهر در سطح کشور برکات خوبی در بحث سلامت معنوی بیماران خواهد داشت. 

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی مستاجران، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی سلامت معنویف ویژه مبلغین مستقر در بیمارستان های استان تحت قالب «طرح نسیم مهر » اظهار کرد: براساس تلاش صورت گرفته در نشست تخصصی که در دفتر نهاد رهبری کشور برگزار شد، اهم مسایل در دانشگاه های علوم پزشکی احصا شد.

وی بیان کرد: بحث تقویت و اجرای سلامت معنوی در محیط های درمانی از مهمترین موضوعاتی بود که دانشگاه های مختلف کشور چون شیراز و شهید بهشتی و.. اقداماتی را چون «طرح نسیم مهر» دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با محوریت سلامت معنوی انجام می دهند.

مدیر آموزش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کشور عنوان کرد: طرح نسیم مهر (حضور مبلغین در بیمارستان ها) به عنوان یک طرح ابتکاری از سوی اصفهان درحال گسترش در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشوراست، گرچه وزیر سابق علوم پزشکی تمایلی به تداوم و ایجاد طرح نسیم مهر و حضور روحانیون در بیمارستان ها نداشت و مشکلاتی هم ایجاد کرد ولی امروزه وزیر جدید بهداشتو درمان در ظاهر نظر مثبتی به این طرح دارد.

وی ابراز کرد: امروز ایجاد یک کار آکادمیک و علمی در بحث سلامت معنوی با محوریت روحانیت لازم و ضروری است که امید به خدا این اقدام در اصفهان در حال انجام است، لذا درصدد هستیم این طرح را به عنوان یک طرح ثابت و روتین در علوم پزشکی قرار دهیم که شامل بودجه ملی شود.

حجت الاسلام مستاجران تاکید کرد: نباید یک نگاه ضعیفی از سوی دولتمردان و مسئولان وزارت بهداشت و درمان به طرح نسیم مهر شود، قطعا اجرای طرح نسیم مهر در سطح کشور برکات خوبی خواهد داشت و شایسته است که روحانیون ومبلغین طرح نسیم مهر در مباحث سلامت معنوی با بهره گیری از روایات و ادعیه،  پژوهش ها، تولید مقالات و تالیف کتاب وارد شوند.

وی افزود: دفترنهاد رهبری کشور تمام قد حامی این چنین طرح ها است، پیوند حوزه علمیه اصفهان و نهاد رهبری علوم پزشکی اصفهان در زمینه اجرای طرح نسیم مهر بسیار مبارک و میمون است و با لگو گیری از این اقدام، فعالیت های مشترک بین حوزه علمیه و نهاد رهبری در سطح کشور می تواند راهگشا باشد.

مدیر آموزش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کشور در پایان اذعان کرد: معاونت تهدیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان هوشیارانه در این مسیر گام نهاده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha