جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار شهسواری

حوزه/ سردار شهسواری گفت:در حوادث اخیر با وجود این‌که اکثر استان‌ها آبستن حوادث بود، اما آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های آرام بود و دلیل آن این است که امنیت به خود مردم مرز نشین واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه سردار حبیب شهسواری، امروز در نشست صمیمی مسئولین سپاه آذربایجان‌غربی با علمای اهل سنت که در سالن جلسات سپاه شهدای استان برگزار شد، با بیان این که وحدت برای ما از نان شب هم واجب‌تر است، اظهار داشت: وحدت در آذربایجان‌غربی استمرار دارد و این را با رفتار و عمل در صحنه میدان، اهل سنت و شیعه به نمایش گذاشته‌اند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: دشمن به دنبال از بین بردن آرامش در استان است و توجه به وحدت و همگرایی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است و همه باید در جهت بالا بردن وحدت و صمیمیت و کاهش اختلافات و مراقبت از نفوذی‌های در قالب دوست، تلاش کنند و هر کس بخواهد در این استان بخواهد از قومیت برای تفرقه استفاده کند با آن برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: علما مردم را برای رسیدن به کمال وحدت که اساس و پایه دین‌داری است، رهبری و هدایت کنند؛ رهبر معظم انقلاب همه مسلمین را به وحدت و همدلی دعوت می‌کنند.

سردار شهسواری بیان داشت: وضعیت روستاهای اهل سنت در استان آذربایجان‌غربی و کردستان خیلی بهتر از روستاهای استان‌های شیعه نشین است و در طول چهل سال در موارد زیادی دشمن منابع مادی را برای ایران تحریم و در برخی موارد در مواضع تصمیم‌گیری نظام اختلال ایجاده کرده، اما مردم با هوشیاری خود کشور را یاری کردند و این مردم شایسته خدمت هستند.

وی در ادامه به مسئله امنیت در استان اشاره کرد و گفت: در حوادث اخیر با وجود این‌که اکثر استان‌ها آبستن حوادث بود، اما آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های آرام بود و دلیل آن این است که امنیت در استان با تاکید رهبر انقلاب مردمی و بومی است و امنیت به خود مردم مرز نشین واگذار شده است و امروز اهل سنت بیشترین نیرو را در سپاه استان دارند.

سردار شهسواری‌ اضافه کرد: در روستاهای مورد طمع دشمنان، از نیروهای بومی استفاده شده است و این بر اساس سنت دفاعی پیامبر در صدر اسلام می‌باشد و ولایت پذیری و تحمل‌پذیری اهل سنت شیعه و در استان موجب شده نقش‌های دشمنان نقش بر آب شود و مردم به نظام اسلامی اعتقاد دارند.

وی خاطر نشان کرد: ولایت‌پذیری مردم اجازه نخواهد داد دشمن از مشکلات اقتصادی سوء استفاده کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به مسئله انتخابات گفت: دشمنان به دنبال تغییر شاخصه‌های انتخاب مردم در انتخابات آتی هستند و می‌خواهند شور و شوق مردم در انتخابات را کم‌تر کنند، لذا باید برای بالا بردن حضور حداکثری مردم در انتخابات برای ناامیدی دشمنان اسلام، آگاه‌سازی مردم، تحلیل واقع گرانه‌ از نظام و عملکرد نمایندگان مردم و تبیین الگوهای نمایندگی در دستور کار علما و نخبگان جامعه باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا باید جذب سنی ها از شیعیان بیشتر باشد؟!