جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا بیضاوی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: مردم ایران در دفاع مقدس بدون در نظر گرفتن مسئله قومیت در کنار هم قرار گرفته و از ایران دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امروز در نشست صمیمی مسئولین سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با علمای اهل سنت که در سالن جلسات سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار داشت: وحدت یک مسئله اسلامی است که قبل از انقلاب هم وجود داشت و علمای شیعه و سنی از جمله شیخ شلتوت و آیت الله بروحردی داعیه‌دار آن بودند.

وی ادامه داد: همه انبیای الهی مردم را به وحدت و همدلی دعوت کرده‌اند و اختلافات جزئی مجتهدین و علمای اسلام یک بحث علمی است و نمی‌شود اسم آن را اختلاف گذاشت.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: قرآن، ایمان را وسیله اتحاد عنوان کرده و مسلمین را برادران هم‌دیگر خطاب می‌کند؛ امروز وحدت لازمه مردم ایران است و هر زمان مردم ایران این ضرورت را احساس کنند، در کنار هم قرار می‌گیرند؛ دفاع مقدس نمونه بارز این اتحاد است.

وی افزود: مردم ایران در دفاع مقدس بدون در نظر گرفتن مسئله قومیت در کنار هم قرار گرفته و از ایران دفاع کردند و امروز اختلافات در مسائل فرعی نباید موجب اختلاف و تفرقه شود، چرا که اتحاد همیشه شکست دشمنان را در پی خواهد داشت.

ماموستا بیضاوی اضافه کرد: علمای اسلام وظیفه بزرگی بر دوش دارند و امروز قرآن راهنمای ما ست و دشمنان هم به این نکته اعتراف می‌کنند تا زمانی که قرآن در دست مسلمین است، شکست ‌آن‌ها غیر ممکن خواهد بود.
انتهای خبر/ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha