پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان بر ضرورت حرکت حوزه ها به سمت تخصص گرایی و شناسایی و حمایت از نخبگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، صبح امروز در دیدار با مدیران مدارس استان با بیان اینکه روحانیت برای دفاع از دین خدا به حوزه آمده اند، اظهار داشت: ما نه تنها خودمان نباید روحیه مان را از دست بدهیم، بلکه باید باعث تقویت روحیه طلاب نیز بشویم.

وی افزود: تضعیف حوزه ها یعنی تضعیف دین خدا، مبانی اسلام و تمام مسائلی که انبیا و اولیای الهی نسبت به آن سفارش کرده اند و لذا مسئله تقویت روحیه طلاب و جذب طلبه در مدارس موضوعی است که نیازمند توجه جدی نسبت به آن هستیم.

آیت الله موسوی اصفهانی خطاب به اساتید خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین خدماتی که اساتید به طلاب می توانند ارائه دهند این است که در صحبت ها و موضع گیری ها مراقب باشند تا روحیه طلبگی را تضعیف نکنند.

وی با گلایه از برخی از طلاب که مععم نمی شود، خاطر نشان کرد: برای بنده جای سؤال است که چرا برخی در حوزه ها تحصیل می کنند، اما پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک مععم نمی شوند؟ و این که چرا این افراد از روز اول وارد حوزه می شوند؟

حوزه ها به سمت تخصص گرایی حرکت کنند

مدیر حوزه علمیه استان همدان توجه به تخصص گرایی را مثمر ثمر بودن حوزه ها دانست و گفت: در جلسه مدیران استان ها در قم یکی از موضوعات مورد تاکید اعضا، شناسایی و حمایت از نخبگان بود که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد منابع پایدار در حوزه ها ابراز داشت: متاسفانه بیشتر حوزه ها با مشکل بودجه مواجه اند و لذا باید به سمتی حرکت کنیم که حوزه ها به خود کفایی برسند و نیازمند بودجه های دولتی نباشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به واگذاری اجرای برخی از امور به مدارس استان ها اشاره کرد و گفت: در مسائلی که اجرای آن به مدارس محول شده است باید نظارت بر حسن انجام کار به صورت دقیق انجام شود، چرا که واگذاری اختیارات جدید، وابسته به اجرای درست مسئولیت های گذشته است.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباط بین استاد و طلبه نیاز امروز حوزه های علمیه است، یادآور شد: اساتید با مشاهده مشکلات طلاب اگر می توانند خودشان به عنوان محرم اسرار و یا با مراجعه به بنده حتما در پی رفع مشکلات طلاب عزیز باشند و به آن بی توجه نباشند.

حمایت از طلاب متاهل در دستور کار حوزه همدان قرار دارد

آیت الله موسوی اصفهانی با مطرح کردن خبر حمایت از طلاب متاهل که مستاجر هستند، ابراز داشت: قرار بر آن شده است تا در سراسر استان طلبه هایی که واجد این شرایط هستند، مبلغی را به عنوان کمک هزینه تا پایان سال دریافت کنند.

وی به موضوع گرانی بنزین نیز اشاره کرد و گفت: در مسائلی که ما بر سر دو راهی قرار می گیریم، حرف رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب همه است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه رفع مشکلات معیشت مردم از مهم ترین موضوعات کشور است، تاکید کرد: در یک سال اخیر درآمد مردم به یک سوم رسیده است و لذا ما باید از باب تذکر برخی از موضوعات را به نحوی درست بیان کنیم.

وی تصریح کرد: کارگری که در طول هفته شاید آن هم فقط یک روز را بتواند به سر کار برود، چه طور می تواند هزینه های زندگی را تقبل کند؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha