جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لطف‌ الله دژکام - امام جمعه شیراز

‌امام جمعه شیراز خطاب به مسئولان گفت: اگر ‌نمی‌توانید اوضاع شیراز را کنترل کنید از فردا خودم وارد معرکه می‌شوم و با جدیت به شورای تأمین گفته‌ام اگر نمی‌توانید وضعیت امنیت شهر شیراز را کنترل کنید آن را به دست جوانان بسیجی بدهید تا ببینیم چه کسی می‌خواهد در مقابل آنها ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمعی از بسیجیان، طلاب و فعالان فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: ما مطمئن هستیم افرادی که درصدد تخریب و به هم ریختن نیستند و به هیچکس و هیچ‌ چیزی از جمله مسجد، قرآن، مدرسه و اموال بیت‌المال رحم نمی‌کنند کسانی هستند که مخالف نظام بوده و هیچکس را قبول ندارند.

وی افزود: فردی که یک کلمه از دین و خدا شنیده است نباید این کارها را انجام دهد؛ افرادی که این آشوب‌ها را ایجاد می‌کنند با اصل موجودیت اسلام و مسلمانان دعوا دارند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از افرادی که در مورد قیمت بنزین بحث دارد بنده هستم، اما با توجه به اتفاقاتی که رخ داده آنچه بیش از هر چیزی ما را نگران و ناراحت کرده این است که افرادی وسط میدان آمده و با تخریب اموال بیت‌المال و به آتش کشیدن مساجد، حمله به حوزه‌های علمیه و به آتش کشیدن قرآن با دین مخالفت دارند.

دژکام ادامه داد: آنها به این معترض هستند که چرا پای دین و نظام اسلامی ایستاده‌اید و راه شهدا را چرا ادامه می‌دهید.

وی تأکید کرد: توقع ما از وضعیت موجود از مدیران امنیتی استان فارس و به ویژه کلانشهر شیراز این است اگر می‌توانند کار را در کمترین زمان به نتیجه برساند، اگر هم نمی‌توانند بسیجیان وارد میدان شده و از انقلاب دفاع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه ما از انقلاب، دیانت و اسلامیت محافظت می‌کنیم، افزود: رضاخان با آن همه عظمت و قلدری نتوانست عمامه را از روی سر آخوند بردارد. اینها می‌گویند آخوند باید کنار رود اما ما ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هر غلطی می‌توانند انجام دهند.

دژکام تصریح کرد: بر اساس آمار موجود افرادی که لیدر آشوبگران و اغتشاشگران هستند بیشتر انحراف فکری دارند و اینها نیز عده‌ای جوان هستند که با پشتیبانی عده‌ای خاص وارد این میدان شدند.

وی خطاب به اعضای شورای تأمین استان گفت: با کمال جدیت می‌گوییم یا اینکه وضعیت موجود را مدیریت و جمع کنید یا اینکه از فردا خودم وارد معرکه می‌شوم و با جدیت به شورای تأمین گفته‌ام اگر نمی‌توانید وضعیت امنیت شهر شیراز را کنترل کنید آن را به دست جوانان بسیجی بدهید تا ببینیم چه کسی می‌خواهد در مقابل آنها ایستادگی کند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: ‌خودمان را نیز برای رفاه حال مردم قربانی می‌کنیم. ما از مردن نمی‌ترسیم و از تمام افرادی که دل به گرو انقلاب دارند و مرد میدان هستند درخواست داریم آماده برخورد با اغتشاشگران باشند.

دژکام گفت: اگر درخواست دهیم در گام نخست طلبه‌ها و بعد از آن فوج‌فوج نیروهای جوان انقلابی پای کار می‌آیند تا شهر را از وضعیت موجود در امان نگه دارند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه مدیران بر فعال کردن پایگاه‌ها بسیج در نهادهای اداری تأکید کرد و افزود: اگر بسیجی سازمان یافته در اداره‌ها فعال باشد در مواقع بحرانی به خوبی می‌توان از ظرفیت آنان استفاده کرد و حتی با درخواست مسئولان پایگاه‌ها نیز آنان را مسلح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    6 9
    سلام و درود خداوند بر امام جمعه محترم شیراز
  • صادق ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    2 0
    ما از مردن(شهادت) نمی ترسیم
  • یاسین IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    8 1
    امام جمعه محترم عنایت نفرموده‌اند که خویشتن‌داری مسئولان و مدیران امنیتی، نه از سر ناتوانی و استیصال، بلکه راهبردی عاقلانه در مدیریت بحران با کمترین تلفات است. این‌که گفته شود «خودم به میدان می‌آیم و...» شاید برای ابراز احساسات خوب باشد؛ اما قطعاً بازی در زمین دشمن و عوامل داخلی اوست. دشمنان دقیقاً به دنبال همین فضای درگیری خیابانی و متعاقب آن کشته‌سازی و تبلیغات بعدی هستند تا نشان دهند که نظام اسلامی توان مدیریت بحران ندارد. در مورد برخی شعارها مانند آخوند باید... نیز بهتر است به‌جای بازگویی و مقایسه‌های آن‌چنانی و... با سکوتی حکیمانه از کنار برخی هیجان‌آفرینی‌های دشمنان عبور کرده و ناخواسته به ترویج و فراگیرسازی این شعارهای انحرافی کمک نکنیم. در این موارد باید با تبیین عالمانه جایگاه رفیع روحانیت مخلص و مجاهد در تاریخ شیعه، غیرمستقیم و دلسوزانه به زدودن آثار مخرب این تبلیغات سوء پرداخت؛ آن‌هم در فرصت مناسب و نه در متن بحران.
    • صادق IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      0 0
      برادر عزیز این که فرمودید تا یک حدی درست است ولی نباید به حدی برسد که اعمال حاکمیت زیر سوال برود که در این صورت نمیتوان جمعش کرد. فرمایش امام جمعه محترم به جاست که این نشانگر سستی مسئولین رتبط است نه اراده بر شدت برخورد با اغتشاش گران
  • علي اكبر محمدي مهر IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 7
    سلام و درود خداوند بر انبيا، ائمه طاهرين و بر شهيدان و مجاهدان و بر امام جمعه محترم، فاضل و دانشمند شیراز جناب آقاي حجه الاسلام و المسلمين دكتر دژكام بي تدبيري در راستاي وظيفه شرعي و قانوني با خویشتن‌داری مسئولان و مدیران امنیتی استان را نبايد يكي دانست. چطور شد در بسياري از شهرهايي كه آشوب شد به زودي و به راحتي جمع شد اما در اين شهر پاي "مصلت حكيمانه" به ميان مي‌آيد. متن بحران نياز به تدبير حكيمانه دارد نه سكوت و ....
  • غریب کربلا IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    6 2
    جناب اقای امام جمعه محترم شیراز شما پیرو رهبربزرگوارمون هستید یا وسیله ای دردست بیگانگان وافرادی که سعی درمتشنج کردن اوضاع کشور دارند وکشت وکشتار .امروز هرگونه حرف وکلامیکه باعث درگیری وشلوغی خیابانها شود دقیقا همان خواسته اصلی بیگانگان هست همه بسیجی هستیم ولی بسیجیان گوش به حرف وکلام مولاشون هستند وان تنها رهبر بزرگمان هست نه هر ادم احساساتیکه حتی نتواند کلامش رادراینگونه صحنه ها حفظ کند برادر ارجمند این ملت ناراحت هستند همه ناراحتیم از این وضعیت از اقتصاد بیمارمان از سیاستهای کاملا اشتباه دولت وقت از رابطه های غلطشان از جیب خالی وسفره های خالی وبا این حساب شما اگر کسی فریاد زد گرسنه ام وحقم کو ؟جواب شما سرب داغ درگلوی اوست شما لطفا بروید ویک دوره کامل استغفار پیشه کنید
  • عبدالله IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    4 0
    اگر مردم روحانیت را در کنار خود و شریک غم خود می دانستند قطعا دست به تخریب حوزه و مسجد نمی زدند، مشکل از ما است که با مردم نیستیم و درد آنها را از جان دل احساس نمی کنیم. ویا حداقل اگر احساس هم می کنیم، در مواقع ضروری آن را بیان نمی کنیم که مردم متوجه شوند که ما هم مشکل آنها را درک کرده ایم.