سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جلسه طلاب و فضلای رزن و قروه درجزین

حوزه/ اگر فرد معمم، در انجام وظایف کوتاهی نماید، مردم به دین بدبین شده و بی آبرویی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ، حجت الاسلام والمسلمین رازینی در جلسه طلاب و فضلای رزن، قروه درجزین و بخش سرد رود که عصر امروز در قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول، اظهار داشت: خداوند متعال فقط به ارائه انواع تئوری ها برای مردم اکتفا نکردند؛ چراکه خود علم کافی نیست؛ به همین دلیل در طول زندگی بشر، الگوسازی کرده و فضائل اخلاقی را اعلان نمودند.

وی ابراز داشت: اگر ما را دعوت به پاکدامنی کردند، حضرت یوسف (ع) را فرستادند تا الگویی برای همه مردم باشند.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز این مسئله در قرآن مطرح است که ایشان اسوه و سرمشق برای همگان بوده تا مردم از ایشان درس بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رازینی تصریح کرد: اگر ما اسوه و الگو برای دیگران نباشیم، روحانی بودن ما سودی برای جامعه نداشته و شاید باعث بی آبرویی دین شویم.

وی بیان داشت: اگر فرد معمم، در انجام وظایف کوتاهی نماید، مردم به دین بدبین شده و بی آبرویی را به همراه خواهد داشت.

این استاد اخلاق اظهار داشت: محبت درمانی در مقابل مشکلات جامعه، یکی از وظایفی است که بر عهده طلاب و روحانیون گذاشته شده و باید با دیگران مهربان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رازینی ابراز داشت: نبی مکرم اسلام (ص) یکی از اسوه های مهربانی در جامعه بودند که حتی به عیادت کسانی که به ایشان توهین می کردند، می رفتند و با همگان مهربان بودند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه را اصلاح کنیم، باید ظرفیت، صبر و تحمل داشته باشیم؛ ما در تاریخ اهل بیت (ع) را مشاهده کرده ایم که با جان و دل، مصائب و مشکلات را خریده و با صبر خود در جامعه اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رازینی بیان داشت: اسلام بیش از آنکه با شمشیر و قدرت پیش می رود، با اخلاق پیش می رود؛ چراکه اسلام دین اخلاق است؛ البته شمشیر و قدرت لازم است؛ اما اخلاق بسیار کاربردی تر می باشد.

وی اظهار داشت: شرح صدر و داشتن اخلاق خوب نسبت به مردم، بسیار اثرگذار و ماندگار بوده و در ذهن مخاطب خواهد ماند.

این استاد اخلاق در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع راهپیمایی بزرگ اربعین پرداخت و ابراز داشت: به نظر بنده، مسیر نجف تا کربلا که راهپیمایی بزرگ اربعین در آن انجام می شود، قطعه ای از بهشت است و باید به موضوع اربعین اهمیت ویژه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رازینی خاطرنشان ساخت: در گذشته جنگ بزرگی میان ایران و عراق به وجود آمد؛ اما از معجزه اربعین است که مردم عراق، از زائران ایرانی با مهربانی کامل پذیرایی کرده و در منازل خود جای می دهند.

وی تصریح کرد: احساس بنده این است که راهپیمایی بزرگ اربعین، مقدمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) است و ان شاءالله با این واقعه بزرگ، شاهد ظهور حضرت باشیم.

این استاد اخلاق بیان داشت: در روایات ما آمده است که حضرت ولی عصر (عج) پس از ظهور در عراق حضور داشته و راهپیمایی بزرگ اربعین، مقدمه ای برای حضور مردم در عراق در زمان ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رازینی اظهار داشت: طلاب و فضلا با حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین می توانند تجربیات بسیاری کسب نموده تا ان شاءالله در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) بتوانند با آشنایی بهتری نسبت به این فضا حضور بهم برسانند.

وی ابراز داشت: امسال شاهد کم سانسوری در اربعین نسبت به سال های قبل بودیم؛ جراکه این راهپیمایی بزرگ جای خود را باز کرده و رسانه های دنیا نتوانستند از آن چشم بپوشانند.

این استاد اخلاق خاطرنشان ساخت: پس از پیروی انقلاب اسلامی ایران، شوکی به غرب وارد شد و به این فکر افتادند که اسلام های مشابهی همچون اسلام ترکیه ای، اسلام تندرو مثل داعش و ... راه اندازی کردند تا به اسلام واقعی ضربه بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین رازینی تصریح کرد: جریان اتصال چند ملت به یکدیگر همچون اتصال مردم و ملت ایران و عراق به هم، برای استکبار جهانی ترسناک است و به دنبال تفرقه سازی در این میان می باشد.

وی بیان داشت: ما باید قدردان این شرایط بوده و تلاش کنیم نسبت به مردم مهربان تر باشیم تا از مشکلات موجود در کشور کاسته شده و شاهد امنیت بیشتری باشیم.

این استاد اخلاق حوزه در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: طلاب و روحانیون در کنار حضور در منطقه باید به مسئولین شهرستان نیز کمک کنند تا شاهد رشد و شکوفایی شهرستان باشیم.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام حسین رضا بیرامی، نماینده طلاب رزن و قروه درجزین نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان جلسه، خطاب به آیت الله رازینی، اظهار داشت: طلاب و فضلای رزن و قرزه درجزین خواستار حضور فصلی حضرتعالی در جلسات خود هستند و از شما تقاضا داریم هر سه ماه یک بار در این جلسات حضور داشته باشید.

وی ابراز داشت: همچنین صندوق قرض الحسنه طلاب رزن و قروه درجزین نیازمند تقویت مالی است و از شما تقاضا داریم از این صندوق، حمایت های لازم را داشته باشید تا بتوانیم وام های طلبگی بیشتری به طلاب اعطا نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha