جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور ، مدیر حوزه‌های علمیه خوهران کشور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسب هفته کتاب پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

امروز کتابخوانی و علم‏ آموزی، نه تنها یک وظیفه ‏ی ملی، که یک واجب دینی است؛ در جامعه اسلامی، کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود. "مقام معظم رهبری مدظله العالی"

در فرهنگ غنی و استوار دین بر تفکر و تدبر در کتاب تکوین و تشریع برای حفظ و سازماندهی و تعالی و رشد و انتقال ذخایر علمی و فرهنگی در عالی‌ترین شکل توجه و تأکید شده است.

در همین راستا مروری گذرا در سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز تأکید و توجه به کتاب وکتابخوانی بوده است؛ چنانچه در کلام گوهر بار امام امیر المومنین علی علیه السلام کتاب‌ها بوستان‌های دانشمندان معرفی شده است: «الکتب بساتین العلماء». 

استمرار حرکت مبارک و بنیان‌ساز انقلاب اسلامی و عملیاتی سازی نقشه راه تمدنی ترسیم شده از سوی معمارکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی نیازمند نسلی دانا وآگاه می‌باشد و این آگاهی،‌ دانایی و توانایی زمانی محقق می‌گردد که کتاب، یکی از اصلی‌ترین عناصر آگاهی بخش در سبد زندگی یاوران انقلاب و مومنان بصیر جایگاه ویژه ای داشته باشد. برهمین مبنا با الهام گرفتن از بیانیه گام دوم لازم است راهبردها و برنامه های کلان زندگی درخانواده، مدرسه و سایر مجامع اجتماعی با کتاب نهادینه گردد و فصلی پررنگ از اوقات فعالیت علمی افراد جامعه، به خصوص بانوان به مطالعه وکتابخوانی اختصاص یابد.

اینجانب با گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به اهل قلم، خصوصا به بانوان نوقلم، دست اندرکاران و تلاشگران عرصه علم وتالیف، چاپ و نشر و همکاران کتابدار تبریک عرض نموده و از  زحمات همه کسانی که در آن عرصه می‌کوشند قدردانی می‌نمایم و امیدوارم با همت و تلاش مضاعف تمامی برنامه‌ریزان، مدیران، خیرین و عموم علاقمندان کتاب شاهد گسترش موثر کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی و نیز تکریم و پاسداشت اهالی حوزه مطالعه و کتاب باشیم.

عبدالکریم بهجت پور

مدیرحوزه های علمیه خواهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha