شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسابقات قرآن

حوزه/ مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان گفت: فراخوان ثبت نام طلاب و خانواده های آنان برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآن کریم از ۲۰ آبان همزمان با میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) اعلام شده و زمان ثبت نام تا ۱۰ آذرماه از طریق سایت البیان www.albayan.ir خواهد بود.

حجت الاسلام حسن غزالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به مهجوریت قرآن کریم در جامعه اسلامی فعلی، اظهار کرد: بدون شک فعالیت در راستای تقویت و ارتقای جایگاه قرآن در جوامع اسلامی خاصه جامعه طلاب و خانواده آنها از رسالت های متولیان امر است.

وی بیان کرد: آشناسازی نسل نوجوان و جوان جامعه با مفاهیم قرآن به هر نحو جزء اولویت های فرهنگی جامعه اسلامی در مسیر رشد و تعالی است، لذا معاونت تهذیب و تبلیغ  حوزه علمیه اصفهان از دوزاده سال گذشته همواره براین امر تاکید ورزیده است.

 مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد:  یکی از برنامه هایی  که همیشه  از سوی مسئولان عالی حوزه علمیه  اصفهان توصیه و تاکید شده است، تقویت طلاب و خانواده های آنان در زمینه موضوعات قرآنی است که برگزاری مسابقات قرآن در رشته های مختلف توسط  معاونت تهذیب و تبلیغ براین اساس است.

وی ادامه داد: امسال دوازدهمین دوره مسابقات قرآن طلاب و خانواده برگزار می شود.

حجت الاسلام غزالی با بیان اینکه از دیگر وجوه تمایز مسابقات قرآن طلاب حوزه علمیه اصفهان با دیگر حوزه های علمیه استان های کشور، برگزاری همزمانی این دوره از مسابقات برای خانواده طلاب اعم فرزندان و همسران طلاب است.

وی افزود: برای این دوره از مسابقات در بخش برادران ۱۰ کد رشته متفاوت تعریف شده است که در رشته حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق وترتیل، تفسیر، خطابه، دعاخوانی و حفظ و معارف موضوعی است.

مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: نفرات برتر رشته های حفظ کل، قرائت، ترتیل و تفسیربه  مرحله کشوری و سپس به مسابقات بین المللی که مسابقات طلاب جهان اسلام است معرفی می شوند و همچنین در رشته خطابه، حفظ ومعارف موضوعی در برخی مقاطع مرحله کشوری داریم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خانواده طلاب دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه علمیه اصفهان، ۱۳ کد رشته تعریف شده است، فرزندان پسر زیر ۱۶ سال، فرزندان دختر زیر۱۶ سال، فرزندان پسر بالای ۱۶ سال، همسر و فرزندان  دختربالای ۱۶ سال در رشته های ترتیل و حفظ قرآن کریم می توانند در مسابقات شرکت کنند.

 مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: مسابقات قرآن کریم برادران در ۲۱ آذرماه و خواهران در ۲۸ آذرماه در مرکز آموزش های کاربردی حوزه اصفهان برگزار می شود؛ جوایز این دوره از مسابقات هم با تلاش صورت گرفته به صورت نفیس و نقدی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام غزالی اظهار کرد: فراخوان ثبت نام طلاب و خانواده های آنان برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآن کریم از ۲۰ آبان همزمان با میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) اعلام شده و زمان ثبت نام تا ۱۰ آذرماه از طریق سایت البیان www.albayan.ir  خواهد بود.

وی در پایان از شرکت و ثبت نام بیش از ۵۰۰نفر در مسابقات قرآن کریم سال گذشته خبر داد و گفت: با بیش از ۲۰ داور کشوری و استانی  اعم ازخواهران و برادران در این دوره از مسابقات همکاری خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha