پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقی نجمی

حوزه/ ۱۰۰ عنوان برنامه در همه ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی به مناسبت هفته بسیج برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه سرهنگ تقی نجمی، امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج که در سالن جلسات سپاه شهدای آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: شعار هفته بسیج امسال «چهل سال جهاد، خدمت و شهادت» انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: ریشه تفکر بسیج به قبل از انقلاب و فعالیت‌ها مردم در مبارزه با رژیم پهلوی برمی‌گردد و بعد از انقلاب امام خمینی (ره) در سال ۵۸ به صورت رسمی دستور تشکیل بسیج مستعفین را صادر کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت‌های بسیج در طول چهل سال اشاره کرد و افزود: بسیج در غائله‌های مختلف بعد از انقلاب، از نظام و کشور دفاع کرد و در دفاع مقدس نقش‌آفرینی بسیج و مدیریت جنگ توسط بسیجی‌ها دشمن ناکام ماند و شکسته خورد و در فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و جنگ‌ها مختلف عرصه نرم بسیج نقش آفرینی کرده است و امروز در بخش‌های اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی به کمک دولت شتافته است.

نجمی ادامه داد: هفته بسیج از ۳۰ آبان شروع و تا هفتم آذر ادامه خواهد داشت و در این مدت قریب به ۱۰۰ عنوان برنامه‌  در ۱۷ شهرستان‌ استان برگزار می‌شود.

وی، برگزاری نشست فرماندهان ناحیه‌ها، حوزه و پایگاه‌های بسیج استان با فرمانده سپاه شهدای استان، غبار روبی  مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه توانمندی چهل ساله بسیج را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در استان دانست و بیان داشت: حضور همه اقشار بسیج در نماز جمعه، دیدار اقشار بسیج با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، گرامیداشت روز بسیج، دیدار  مدیران کل استان با فرمانده سپاه شهدا، برگزاری رزمایش شکوه و اقتدار و مقاومت بسیجیان در سه شنبه ۵ آذر  با حضور همه آحاد بسیج در حسینیه ثارالله ارومیه، دیدار با خانواده شهدا، همایش سران عشایر استان و افتتاح چهار واحد مسکن محرومین در استان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در آذربایجان‌غربی می‌باشد.

سرهنگ نجمی تصریح کرد: در رزمایش شکوه و اقتدار و مقاومت بسیجیان بیش از صد هزار نفر حاضر خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: بیانات مقام معظم رهبری خط قرمز همه مردم و مسئولین است و آنچه که اجراء شد، کار کارشناسی شده بود و هر چند در نحوه اجرای آن شاید ایراداتی وجود داشت.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha