جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، خواستار راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه های استان ها و حضور فعال طلاب آموزش دیده در مدارس آموزش و پرورش شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در گفت وگو با خبرنگار حوزه با اشاره به اینکه در حال حاضر زیر ساخت های رشد و پیشرفت طلاب در برنامه تحولی مرکز مدیریت فراهم شده است، اظهارکرد: وضعیت حوزه ها و مدارس علمیه آذربایجان غربی در حد قابل قبولی است و لذا نیازمند حمایت های علمی و پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای ارتقای علمی بیش از پیش طلاب استان هستیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در حال حاضر رشته تفسیر در سطوح بالای حوزه خواهران استان فعال است و به تازگی رشته کلام را درسطح ۳ راه اندازی کرده و به دنبال ارائه دروس سطح چهار حوزه هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه حوزه برادارن استان نیازمند راه اندازی رشته های تخصصی می باشند، گفت: با توجه به برنامه تحولی و نظام رشته هایی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه تدوین شده است به نظر می رسد رشته ها جامع و تخصص های ارائه شده مورد رضایت مدارس و طلاب است، لذا با توجه به زیرساخت های خوبی که ارائه شده است باید مدیر، کادر، اساتید و طلاب تلاش کنند تا در حد حوزه های تراز انقلاب اسلامی خودمان را ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به همکاری حوزه علمیه استان با دیگر سازمان ها و نهادهای استان، به کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید موضوع آموزش و پرورش یکی از اولویت های نظام اسلامی است و این تعامل و همکاری با حوزه های علمیه می تواند آثار و برکات ارزشمندی برجا گذارد کمیته های همکارها باید در کیفیت، کمّیت، وسعت و گستردگی فعالیت ها توسعه و افزایش یابد.

وی عنوان کرد: باید همکاری ها از نظر کمی و کیفی توسعه یابد و در این راستا در استان آذربایجان غربی، فارغ التحصیلان حوزه در اقدامی ارزشمند به صورت جدی آماده حضور در مدارس شدند.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر را در طرح امین ثبت کرده ایم و این نوید خوبی است.

وی با بیان اینکه طلاب باید در مدارس دانش آموزی حضور جدی داشته باشند، اظهارکرد: آیت الله اعرافی در این باره نوید دادند که زیرساخت های آماده شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: استان ما گوی سبقت را از سایر استان ها در خصوص حضور طلاب در مدارس دانش آموزی ربوده است و روزی نیست که از سوی  مدیران مدارس آموزش و پرورش تقاضای حضور طلاب در مدارس را نداشته باشیم و این از برکات نظام اسلامی و حوزه های علمیه است.

وی یادآور شد: امروز حضور طلاب آموزش دیده و آشنا با تکنیک های تعلیم و تربیت نیاز جدی آموزش و پرورش است و  این گونه می توان نسل آینده را انقلابی و تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کرد.

گفت وگو: اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha