چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر ضرورت معرفی بیشتر نهج البلاغه به مردم با استفاده از ظرفیت های حوزه و رسانه ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در دیدار با مسئولان بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر اظهار داشت: فعالیت در حوزه غدیر و ترویج آن از جمله فعالیت های مورد رغبت طلاب است که در این ارتباط مبلغان و اساتید، بسیاری از برنامه و سخنرانی های خود را مرتبط با موضوع غدیر، امامت و نهج البلاغه انجام می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، خواستار ساماندهی این فعالیت ها توسط بنیاد غدیر شد و گفت: به جهت ظرفیت و پتانسیل های موجود در حوزه علمیه، بسیاری از برنامه های مرتبط با بنیاد غدیر می تواند با همکاری طلاب انجام شود، اما با توجه به مشغله طلاب و مساله تحصیل آنها، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این فعالیت ها در عین اثربخشی به جامعه، خللی در تحصیل طلاب ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر می تواند ارتباط و تعامل خوبی را با مجموعه حوزه علمیه داشته باشد، ادامه داد: علاوه بر این صدا و سیما ظرفیت بسیار خوبی است که از آن می توان برای معرفی بیشتر نهج البلاغه و آشنایی بیشتر مردم با آن استفاده کرد.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: اساتید و روحانیون می توانند با حضور در برنامه های صدا و سیما، در عرصه شناساندن بیشتر نهج البلاغه به مردم فعالیت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های متعددی پیرامون نهج البلاغه در کشور صورت می گرفت، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر این فعالیت ها کمرنگ شده است و لازم است برنامه ریزی مدونی صورت گرفته و از ظرفیت های موجود برای معرفی بیشتر این کتاب مقدس استفاده کرد.

وی همچنین گفت: به منظور ترویج نهج البلاغه و معرفی طرح های بنیاد غدیر جلسه ای با حضور مسئولان این بنیاد با مدیران مدارس علمیه و مبلغان طرح هجرت استان بوشهر برنامه ریزی و برگزار خواهیم کرد.

 حسین کارگر نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت حوزه علمیه جهت معرفی و شناساندن بیشتر نهج البلاغه بین مردم گفت: دشمنان در مسئله نفوذ فرهنگی بسیار فعال است و از ظرفیت های مختلف برای ترویج فرهنگ غربی در جامعه ما استفاده می کنند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر افزود: فعالیت طلاب را به گونه ای باید ساماندهی کنیم که هرکسی بنا به اقتضای زمانی که دارد بتواند به بنیاد غدیر کمک کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha