پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی عباسی

حوزه/ در دیدار مسئولان مرکز تخصصی علوم قرآنی نجف اشرف، با رئیس جامعه المصطفی، شرایط لازم برای صدور مدرک علمی معتبر برای طلاب این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسئولان مرکز تخصصی علوم قرآنی نجف اشرف در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی ، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، درباره سطوح تحصیلی و شرایط آموزشی مرکز مزبور توضیح دادند و با اشاره به سطح مطلوب آموزشی مرکز، تصریح کردند که بسیاری از علما و شخصیت‌های علمی عراق به تحصیل در این مرکز تمایل دارند و این، نشان‌دهنده توانایی‌های علمی این مرکز است. همچنین درباره استادان، سطح علمی و مدارک تخصصی آنان توضیحاتی ارائه کردند.

دست‌اندرکاران مرکز تخصصی علوم قرآنی نجف اشرف تقاضا داشتند جامعةالمصطفی در زمینه‌ صدور مدرک معتبر علمی با مرکز مزبور همکاری نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی نیز توجه روزافزون به مباحث قرآنی و تفسیر قرآن را در حوزه‌های علمیه ضروری خواند و اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، این مسائل در حوزه‌ علمیه قم بیشتر مورد توجه قرار گرفته و لازم است زمینه‌های پژوهشی با موضوع قرآن نیز بیش از پیش مد نظر باشد.

وی، با اشاره به تلاش جامعةالمصطفی به منظور توسعه رشته‌های قرآنی، از رشته‌هایی سخن گفت که المصطفی در زمینه قرآن برای نخستین بار طراحی و اجرا کرده است، تصریح کرد: جامعةالمصطفی آماده است تفاهم‌نامه‌ای در زمینه همکاری علمی با مرکز تخصصی علوم قرآنی نجف اشرف و صدور مدارک علمی معتبر، پس از فراهم‌سازی شرایط، امضا نماید.

رئیس جامعةالمصطفی همچنین ابراز کرد که در صورت تمایل مسئولان مرکز یادشده، جامعةالمصطفی آمادگی دارد این مرکز را در زمره مراکز پیوسته ثبت نماید.

شایان ذکر است مرکز تخصصی علوم قرآنی نجف اشرف تحت اشراف مؤسسه اسرا، زیر نظر آیت‌الله  العظمی جوادی آملی قرار دارد و دروسی معادل سطح ۳ حوزه علمیه را در زمینه علوم قرآنی ارائه می‌نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha