جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: اگر نظم در جامعه نباشد، نه اقتصاد درست می شود و نه توسعه، ایجاد می شود و لذا با وجود ناراحتی هایی که مردم از برخی از مسئولان دارند باید گفت برای حل مشکلات، راه حل، هرج و مرج  و اغتشاش نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری، با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: در این ایام که نیروهای انتظامی و امنیتی مشغول انجام وظیفه در سراسر کشور هستند باید از ایجاد نظم در جامعه توسط شما حافظان امنیت تقدیر و تشکر به عمل بیاوریم.

وی تحقق جامعه اسلامی را نیازمند توجه به برخی شاخصه ها دانست و گفت: اگر به دنبال آن هستیم تا جامعه اسلامی محقق شود یکی از ضرورت های آن، حضور ولایت در جامعه است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی بدون ولایت بی معنا است، اظهار داشت: تحقق مدینه فاضله بدون وجود امام معصوم امکان پذیر نیست و این یک واقعیت است.

وی تصریح کرد: جریان غدیر نیز بیانگر همین موضوع بود و به این دلیل پیامبر گرامی اسلام جریان غدیر را برگزار کرد اما متاسفانه با حذف علی بن ابی طالب(ع) و ولایت، آن مدینه فاضله محقق نشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بعد از ۲۶ سال که حضرت علی(ع) مجددا وارد جامعه شد با مردمی مواجه بود که بنا به شرایط آن زمان خیلی نمی توانست با آنها ارتباط بگیرد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که حضرت نسبت به آن اهمیت بالایی قائل بود مساله مبازره با هرج و مرج در جامعه بود.

وی یادآور شد: در سیره حضرت و نهج البلاغه، یکی از نکات بسیار مورد تاکید برقراری نظم عمومی در جامعه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه حضرت با گروه هایی که به بهانه های واهی آسایش را از جامعه سلب می کردند برخورد می کرد، ابراز داشت: یکی از اولین کارهایی که علی بن ابی طلاب در کوفه برای مقابله با هرج و مرج و ایجاد نظم عمومی انجام داد تشکیل نیروی انتظامی تحت عنوان «شرطة  الخمیس» برای محافظت در شهر کوفه بود.

وی تاکید کرد: این اقدام به معنای آن بود که یکی از شاخص های جامعه اسلامی غیر از ولایت و امامت وجود نظم است.

امام جمعه همدان با بیان این که هیچ جامعه ای بدون نظم توسعه پیدا نخواهد کرد، اظهار داشت: به همین دلیل است که در جامعه، امنیت در راس نعمت های الهی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر فرمایشات رهبری را تحلیل کنیم بسیاری از موضوعات در منابع دینی ما ذکر شده است، یادآور شد: بنده وقتی سخنرانی حضرت آقا را گوش می کنم آیات قرانی و روایات ائمه به ذهنم می آید و ایشان بارها در بیانات خود، بر اهمیت وجود امنیت در جامعه تاکید کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان از زحمات نیروهای انتظامی تقدیر کرد و گفت: شما به عنوان حافظان امنیت در جامعه زحمات بسیاری برای برقراری امنیت می کشید و لذا همه ما باید قدردان تلاش های شما باشیم.

وی تاکید کرد: اگر نظم در جامعه نباشد، نه اقتصاد درست می شود و نه توسعه ایجاد می شود و لذا با وجود ناراحتی هایی که مردم از برخی از مسئولان دارند باید گفت برای حل مشکلات، راه حل هرج و مرج  و اغتشاش نیست.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه با این شرایط نه تنها مشکل اقتصادی حل نمی شود بلکه امنیت نیز بر هم می خورد اظهار داشت: این چه راهکاری است که اگر بخواهیم با یک مشکل مبارزه کنیم نه تنها آن مشکل را حل نکنیم بلکه مشکل دیگری نیز ایجاد کنیم؟.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha