جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 872480
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
طرح پاییزه کتاب

حوزه/ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید طرح پاییزه کتاب تا پنجم آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن جوادی با تشکر از شهرداری تهران و مشهد در حمایت از طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸، از تمدید این طرح تا پنجم آذرماه خبر داد و  گفت: با توجه به مشکلات سراسری اینترنت و تغییرات ناگهانی جوی در کشور تصمیم به تمدید این طرح گرفته شد.

طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸، در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتاب‌فروشان به‌عنوان پاتوق فرهنگی، با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی موسسه خانه کتاب همزمان با بیست‌وهفتمین هفته کتاب در تهران و شهرستان‌ها آغاز شده است.

براساس آمار به‌دست ‌آمده تا عصر دوشنبه (۲۷آبان‌ماه)، تعداد ۱۰۴هزار و ۳۲۳ نسخه کتاب به ارزش ۳۳,۳۹۹,۷۳۵,۴۶۹ ریال در سراسر کشور به فروش رسیده است.

در طرح پاییزه، ۶۰۶ کتابفروشی عضو طرح شده‌اند که ۱۳۱ کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۴۷۵ کتابفروشی در مراکز استان مشغول فعالیت هستند.

تا صبح روز دوشنبه (۲۷ آبان‌ماه)، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب، کتاب رشد اهواز، پردیس کتاب مشهد، و فرازمند رشت، دنیای کتاب قم و شهرکتاب مشهد بوده‌اند و پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس تعداد کتاب، خراسان رضوی با ۱۷۲۰۵، تهران ۱۶۶۲۹، خوزستان ۱۱۰۵۷ و قم ۸۰۵۴ نسخه فروش بوده‌اند و پس از آن‌ها، استان‌های گیلان، اصفهان، مازندران، فارس، آذربایجان‌شرقی و گلستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس مبلغ فروش، سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان، قم، گیلان، مازندران، فارس و آذربایجان‌شرقی در جایگاه اول تا هشتم قرار گرفته‌اند.

بیست‌وهفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha