پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: انسان عاقل علاقه‌مند به کشور و زندگی خود، نباید به اشرار کمک کند و حضور در کنار آن‌ها نیز به تقویت و هویت بخشی آنان کمک خواهد کرد؛ ازاین‌رو اینکه مردم با بصیرت، صف خود را از آشوب گران جدا کرده‌اند، قابل‌تقدیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به وقایع و آشوب‌های رخ داده در برخی از شهرهای کشور، در پی اجرای طرح جدید مدیریت مصرف سوخت، بر تلاش همگانی برای آرام کردن فضا تأکید کرد.

امام جمعه بجنورد افزود: ائمه جمعه وظیفه خود می‌دانند پشت سر رهبری معظم انقلاب اسلامی همچون گذشته در کنار مردم عزیز و ولایت مدار قرار گرفته و به جهت اقناع افکار عمومی و روشنگری فضای استان تلاش خود را به کار گیرند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و کیاستی الهی، با اعلام حمایت از تصمیم سران قوا درواقع از کیان نظام اسلامی و امنیت مردم دفاع کرده و خط بطلانی بر معادلات مذبوحانه استکبار و فتنه گران کشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این‌که با آشوب و تخریب نمی‌توان به نتیجه رسید، افزود: این طرح تصمیم سران قوا بوده که ضمن داشتن مطالباتی از مسؤولین، لازم است نسبت به تصمیم سران قوا خوش‌بین باشیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به لزوم مدیریت بازار و کنترل گرانی‌ها، اضافه کرد: گرانی بنزین نباید سبب گرانی دیگر کالاها شود.

وی ادامه داد: مسئولین باید مراقبت کنند که گرانی بنزین، به دیگر کالاها و خدمات سرایت نکند و بار گرانی بیشتری بر مردم تحمیل نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: واریز عاجل و به‌موقع کمک‌معیشت از محل منابع درآمدی طرح افزایش قیمت بنزین، به حساب مردم خصوصاً اقشار آسیب‌پذیر و محرومان می‌تواند فشار را کمتر کرده و امید مردم نسبت به وعده‌های دولتمردان را بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: البته از بصیرت و زمان‌شناسی مردم استان هم قدردانی می‌کنم که در این ایام هیچ‌گونه مشکلی را نداشته و کسبه و بازاریان با ملاحظه اوضاع مالی مردم، انصاف به خرج داده و به‌طور خودجوش از گرانی جلوگیری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تفکیک بین مردم عادی معترض و اغتشاشگران، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر این‌که مردم اماکن عمومی را تخریب نمی‌کنند و آتش نمی‌زنند، افزود: انسان عاقل علاقه‌مند به کشور و زندگی خود، نباید به اشرار کمک کند و حضور در کنار آن‌ها نیز به تقویت و هویت بخشی آنان کمک خواهد کرد، از این‌رو این که مردم با بصیرت، صف خود را از آشوب گران جدا کرده‌اند، قابل‌تقدیر است.

وی اظهار کرد: مسئولین امنیتی و اطلاعاتی با دقت از اموال و ناموس مردم صیانت کرده و اجازه تعدی عده‌ای مزدور، به اموال مردم و کشور را ندهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ضمن اعلام حمایت از مواضع اخیر رئیس دستگاه قضا، برخورد بدون مسامحه و با سرعت و دقت و محاکمه سران اصلی خط آشوب را خواستاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha