پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسینی امام جمعه طالقان

حوزه/ امروز گردشگران بسیاری در شهر طالقان حضور پیدا می کنند که نیازمند مراقبت بیشتر برای عدم تغییر فضای مذهبی و سنتی این شهر است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه طالقان در جلسه طلاب و فضلای استان البرز که سه شنبه شب در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در قم  برگزار شد، اظهار داشت: در شهر مقدس قم بزرگان بسیار زیادی پرورش یافته و امروز پرچم اهل بیت (ع) به دست ایران اسلامی و شهر مقدس قم قرار گرفته است؛ این پرچم فقط پرچم سیاسی نیست؛ بلکه پرچم علمی نیز هست.

وی ابراز داشت: برای مکتب و علمای قم وعده های بسیاری از سوی اهل بیت (ع) وجود دارد که علم از این شهر به دنیا عرضه خواهد شد و مرکزیت ایران به پرچم داری قم در آخرالزمان به وجود خواهد آمد.

امام جمعه طالقان خاطرنشان ساخت: حیات جهان اسلام به قم بستگی دارد و در روایات آمده است که این پرچم به دست صاحب آن که امام زمان (عج) است، سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: ما باید بنابر این روایات، جایگاه خود را دانسته و قدر زمان، مکان و جایگاه فعلی خود را بدانیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به برخی از روایات درباره طالقان اشاره کرد و بیان داشت: نام طالقان در روایات مربوط به ظهور حضرت ولی عصر(عج) و تعداد یاران آن حضرت آمده است که نشان دهنده اهمیت این شهر است.

امام جمعه طالقان اظهار داشت: این شهر در گذشته از جمعیت بالایی برخوردار بوده  است؛ به نحوی که در سال 1309، یکی از روستاهای طالقان، جمعیتی به اندازه کرج داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ابراز داشت: امروز جمعیت طالقان به اندازه گذشته نیست؛ اما می توانیم به جرأت بگوییم که حدود 150 تا 200 هزار نفر از طالقانی ها در سراسر کشور پراکنده هستند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز مدرسه علمیه ای که در طالقان وجود دارد در وضعیت خوبی به سر می برد؛ مخصوصا در یک سال اخیر از کیفیت بالایی برخوردار شده است.

امام جمعه طالقان تصریح کرد: امروز طالقان دارای 26 بقعه و امامزاده است و تاکنون بافت سنتی خود را حفظ نموده است؛ اما باید مراقب برخی برنامه ها در این شهر بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: امروز گردشگران بسیاری در این شهر حضور پیدا می کنند که نیازمند مراقبت بیشتر برای عدم تغییر فضای مذهبی و سنتی این شهر است.

وی اظهار داشت: پس از استقلال استان البرز از تهران، شاهد آن بوده ایم که سد طالقان را متعلق به استان تهران دانسته و تهرانی ها از سود استخراج برق آن استفاده می کنند؛ اما رودخانه طالقان که مشکلات بسیاری پیرامون آن وجود دارد را به این شهر داده اند.

امام جمعه طالقان ابراز داشت: طالقان از شهرهایی است که هرگز اهل سنت در آن حضور نداشته و همیشه تشیع در این شهر ساکن بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان ساخت: ما نیازمند تقویت مدارس علمیه استان البرز و شهرستان طالقان هستیم؛ چراکه استان البرز، استانی مهاجرپذیر بوده و باید با حضور مستمر و مرتب خود آن را حفظ نماییم.

وی تصریح کرد: این شهرستان بزرگان بسیار زیادی همچون مرحوم آیت الله طالقانی را داشته اند که افتخار منطقه ما هستند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مشفقی پور، نماینده طلاب و فضلای طالقان نیز در این جلسه به وقایع اخیر کشور و بیانات مقام معظم رهبری درباره موضوع گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: ما باید به داشتن چنین رهبر حکیم و فرزانه ای افتخار کرده و به جان ایشان دعا کنیم که کشور را در بحران های خاص و مواقع حساس مدیریت کرده و از مشکلات عبور می دهند.

وی اظهار داشت: ایشان از آبروی خود در قضیه بنزین مایه گذاشتند و در وسط میدان از تصمیم سران سه قوه حمایت کردند.

نماینده طلاب و فضلای طالقان ابراز داشت: این شهرستان با سدی که در آن ساخته شده است، در معرض خطر است و نیازمند حضور فعال طلاب و فضلا در منطقه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مشفقی پور در بخش دیگر از سخنان خود به ارائه نکاتی درباره سایت طلاب و فضلای استان البرز اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha