پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با گلایه از وزیر نفت که چند شب قبل از گرانی بنزین در تلویزیون تاکید کرد که افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت یادآور شد: مردم انتظار این رفتار را از یک دولت اسلامی منتخب مردم ندارند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با تاکید بر اینکه در موضوع افزایش قیمت بنزین نیازمند اجرای مقدمات قابل قبولی قبل از اجرای آن بودیم اظهار داشت: اگر دولت به این موضوع توجه بهتری داشت، با این عکس العمل مردم و نتیجتاً سوء استفاده اغتشاشگران روبه رو نمی شدیم و اگر هم می شدیم تا این حد نبود.

وی افزود: در تصویب و نحوه اجرای این گونه مسائل کلان و سرنوشت ساز به نظر می رسد که دولت، مجلس و قوه قضائیه باید تفکر بیشتری بر روی آن داشته باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که در یک سال و نیم اخیر مردم از نظر اقتصادی بسیار تحت فشار بوده اند خاطر نشان کرد: کاهش ارزش پول کشور به یک سوم، مسئله مهمی است که باید به صورت جدی به آن توجه و رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: در جریان در اختیار قرار دادن دلار ۴۲۰۰ که بعدا هم نتوانستند و یا نخواستند که کنترل کنند و پیش فروش سکه ها، باید گفت در حقیقت منابع اقتصادی کشور تاراج شد.

وی با تاکید بر اینکه استقامت مردم نیز حد و حساب دارد اظهار داشت: به نظر بنده نیاز بود که این مسئله از قبل کارشناسی می شد و با دقت بیشتری به اجرای آن اقدام می کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضع گیری های مراجع و روحانیت در زمینه افزایش بنزین خاطر نشان کرد: فکر می کنم در این مسئله اگر این سرو صدا ها هم ایجاد نمی شد باز هم شاهد عکس العمل نشان دادن علما می بودیم البته نه عکس العمل اغتشاش گرانه مورد سوء استفاده، بلکه یک عکس العمل پدرانه و به صورت انتقاد سازنده.

وی بیان داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرموند که این تصمیمی است که توسط نظام گرفته شده است باید اجرا شود بنابراین همه باید تسلیم شویم و ما نیز سمعا و طاعتا تسلیم خواهیم بود.

آیت الله موسوی اصفهانی یادآور شد: بنده در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان نیز همین مقدمات را تقریبا به صورت فشرده بیان کردم و به مسئولان تاکید کردم که مردم در مضیقه هستند.

وی رسیدگی به وضعیت معیشتی اقشار بی بضاعت را ضروری دانست و گفت: کم نداریم کارگرهایی که در اطراف میدان ها می ایستند و در هفته یک روز هم کار گیر آنها نمی آید و متاسفانه شرمنده و سر به زیر بدون هیچ درآمدی به منزل می روند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در اصل تصمیم د رمورد بنزینی که از آب خوردن هم ارزان تر شده بود نیازمند برنامه های سازنده ای در کشور بودیم اما نحوه اجرای این قانون مناسب نبود.

وی در پایان با گلایه از وزیر نفت که چند شب قبل از گرانی بنزین در تلویزیون تاکید کرد که افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت، یادآور شد: مردم انتظار این رفتار را از یک دولت اسلامی منتخب مردم که در راس آن یک روحانی که با تنفیذ مقام معظم رهبری حضور دارد را ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: علت اینکه بنده اجرای این قانون را ناشیانه می دانم نیز همین مسائل است همانند اتفاقاتی که در زمینه دلار پیش آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha