جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فصیح نیا

حوزه/ حجت الاسلام فصیح‌نیا گفت: حمایت رهبر انقلاب از تصمییم سران سه قوه و ستاد اقتصادی کشور، حمایت از اشخاص یا گرانی بنزین نبود بلکه ایشان از قانونی حمایت کردند که توسط مسئولین کشور تصویب شده بود و روش امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب همیشه اینگونه بوده که از قانون حمایت می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا، امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شاهین‌دژ با بیان اینکه دغدغه مهم‌ترین شاخصه یک طلبه است، اظهار داشت: در فکر امام عصر بودن باید در اولویت برنامه‌های طلاب باشد شناخت حجت بن الحسن (عج) و عمل به وظایف خود نسبت به حضرت، موجب پیشرفت طلبه خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناخت امام زمان (عج) برای همه مؤمنین واجب و ضروری است و این امر برای طلاب واجب است و امام باقر (ع) در روایتی بیان می‌کنند، که هر کس بمیرد و نسبت به امام عصر خود عارف و آشنا باشد، زمان ظهور امام عصر را اگر درک نکند متضرر نخواهد شد حال ظهور مقدم باشد یا متاخر، و مانند کسی است که با حضرت در یک خیمه می‌باشد.

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: در روایات منظور از شناخت را این‌گونه تعریف کرده‌اند که مؤمن به قدری به حضرت شناخت پیدا کند که همیشه خود را در محضر امام عصر (عج) بداند و طلبه ریزه‌خوار و سرباز امام زمان (عج) است به همین دلیل هم مورد احترام مردم قرار می‌گیرد، باید بیشتر از همه حضرت را بشناسد و این شناخت منجر به ثمر خواهد بود.

وی به یاد حضرت بودن را دومین وظیفه طلاب نسبت به امام زمان (عج) دانست و گفت: امام زمان (عج) خود بیان می‌کنند که ما نسبت به مؤمنین غافل نیستیم و در این زمان خوفناک طلاب باید با حضرت ارتباط داشته باشند و دعا و صدقه برای سلامتی امام زمان (عج)، نماز هدیه و زیارت از طرف حضرت، توسل و ارتباط با ایشان موجب توفیق الهی برای طلبه خواهد شد و باید در عالم طلبگی ارادت خود نسبت به امام را نشان داد.

حجت الاسلام فصیح نیا سومین وطیفه طلاب را الگوپذیری از امام عصر عنوان کرد و ادامه داد: قدم گذاشتن در مسیر طلبگی باید با الگو قرار دادن امام زمان (عج) باشد و اگر این شاخصه در طلبه احیا شود دیگر سخن ناحق دیگران در او اثر نخواهد گذاشت و اگر ائمه معصومین (ع) را در زندگی خود الگو قرار دهیم همه افعال در زندگی شیرین و لذت‌بخش خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما طلبه‌ها هر آنچه داریم از امام زمان (عج) است، و همه درآمد ما از امام زمان (عج) می‌باشد و نباید به حضرت بی‌توجه شد و طلبگی یعنی به فکر حضرت بودن، و عمل به وظایف طلبگی، انجام اعمال در وقت خود، دوری از غیبت و جدا کردن مسیر خود از افرادی که انسان را از راه امام زمان (عج) دور می‌کند، این کارها موجبات رضایت حضرت را فراهم می‌کند.

امام جمعه شاهین‌دژ در ادامه با اشاره به حوادث اخیر و نظر رهبری نسبت به حمایت از تصمیم سران سه قوه گفت: رهبر انقلاب از قانونی که سران سه قوه آن را تصمیم گرفته بودند، حمایت کرد نه از گرانی بنزین، همان طور که حضرت امام (ره) علی رغم نداشتن میل باطنی خود از بنی‌صدر که مورد انتخاب مردم بود حمایت کردند و در سال ۸۸ هم رهبر انقلاب از فرد خاصی حمایت نکردند بلکه حمات ایشان از قانون و انتخاب مردم بود و مخالفت مقام معظم رهبری با تصمیم سران سه قوه، منجر می‌شد عده‌ای ایشان را به دیکتاتوری متهم کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha