پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع علمای مسلمان

حوزه/ شیخ حسان عبدالله گفت: مقاومت اسلامی نماد عزت و حاکمیت و استقلال لبنان است و تلاش برخی جریان ها برای هداف قرار دادن مقاومت اسلامی که با تحریک آمریکا صورت می گیرد، در واقع نوعی سوء استفاده از خواسته های مردم برای رسیدن به اهداف حزبی و سیاسی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه تجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت ایام میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت اسلامی مراسمی را با حضور علما و اعضای خود برگزار کرد. در این مراسم قاضی شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع تاکید کرد: مسئولیت بزرگی بر دوش ما قرار دارد و ما باید به وحدت و آزادی فلسطین و حمایت از قدس و مسجدالاقصی اهتمام داشته باشیم.

در این مراسم شیخ حسان عبدالله رئیس شورای مدیریت تجمع نیز گفت: جنبش مردمی امروز لبنان در راستای مطالبات مردمی است و ما از جوانان می خواهیم خواسته های خود را با روش های مسالمت آمیز مطرح کنند و از روش های خشونت آمیز استفاده نکنند بلکه حقایق را بیان کنند و نقاظ ضعف و راه درمان مشکلات را بیان کنند. وی همچنین از علمای مسلمان لبنان خواست حقایق را برای مردم بیان کنند و بر ضرورت مسالمت آمیز بودن جنبش مردمی و برخورد با فاسدان و سارقان تاکید کنند و خواستار مجازات سارقان و بازپس گرفتن اموال مسروقه از آنان شوند.

شیخ عبدالله افزود: تعطیلی پارلمان نشان می دهد که برخی نیروها به دنبال سوء استفاده سیاسی از پارلمان در جهت اهداف سیاسی خود و بر خلاف اهداف تظاهرات هستند، زیرا هر اصلاحی که مردم خواستار آن باشند باید از طریق پارلمان پیگیری شود، اما آنها عمدا پارلمان را به تعطیلی کشاندند تا کشور را درگیر هرج و مرج کنند و اهداف آمریکا را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها توطئه خبیثانه ای نیز در بخش بانکی لبنان جریان دارد و ما امیدواریم که ملاقات میان بانک ها و رئیس جمهور منجر به رفع مشکلات در این زمینه بشود، زیرا امروز بانک ها مهم ترین بخش دولت و عامل اصلی مشکلات کشور هستند.

رئیس شورای مدیریت تجمع علمای مسلمان تاکید کرد: مقاومت اسلامی نماد عزت و حاکمیت و استقلال لبنان است و تلاش برخی جریان ها برای هداف قرار دادن مقاومت اسلامی که با تحریک آمریکا صورت می گیرد، در واقع نوعی سوء استفاده از خواسته های مردم برای رسیدن به اهداف حزبی و سیاسی است که جز برای صهیونیست ها سودی ندارد و ما از جوانان می خواهیم مراقب این موضوع باشند و افراد نفوذی بیگانه را از میان صفوف خود طرد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha