سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بهجت پور

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: طلبه‌ها باید به عرصه‌های تبلیغ ورود کنند و حوزه‌های علمیه خواهران از این منظر، به هیچ وجه مبنایی بر کوتاهی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار با آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضمن قدردانی از امام جمعه اردبیل ،مسئولان حوزه علمیه و دستگاه‌های اجرایی،به بیان پیشینه حوزه علمیه خواهران پرداخت و خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران و مرکز مدیریت سال ۱۳۷۶ راه‌اندازی شد و در طی مدت زمانی که حوزه علمیه خواهران شروع به کار کرده است، اثرات بسیار مبارکی داشته است.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت به عنوان اولین گام  در شروع حرکت، توسعه حوزه‌های علمیه خواهران را آغاز کرد، به این نحو که موسسین ،ائمه جمعه و علمای بلاد دست به کار شده و برای تاسیس مدارس اقدام کردند ‌. 

وی گفت: در طول این ۲۲ سال ،قریب به ۵۰۰ مدرسه و مرکز در سطح کشور دایر کردیم که این مدارس عمدتا به وسیله حوزه برادران حمایت می شد ،لذا بایستی این مدارس را هر چه زودتر به وسیله خواهران تامین نیروی انسانی می کردیم، لیکن اولین اقدام اثر گذار این بود که ۵۰۰ مدیر خواهر در سطح کشور مستقر نمودیم که از تربیت شدگان حوزه های علمیه خواهران بودند . همچنین حدود ۴۶۰۰ نفر به عنوان کادر اجرایی مدارس در سطح کشور به کارگیری شدند که بخش اعظمی از این تعداد از فارغ التحصیلان حوزه های علمیه هستند. 

حجت‌الاسلام والسملمین بهجت‌پور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران یک سازمان علمی، پژوهشی و تربیتی است تصریح کرد: در بین خواهران تربیت شده در حوزه‌های علمیه، کمترین تخلفات وجود دارد و خواهران ما از پاک ترین و مطهر ترین جمعیت هایی هستند که به فضل پروردگار در حوزه دین فعالیت می‌کنند . 

وی ادامه داد: با اینکه سازمان ما جوان است  اما از نظر پژوهشی و علمی وضعیت بسیار خوبی داریم به‌گونه‌ای که طلاب خواهر در بسیاری از مسابقات پژوهشی که در کشور برگزار می‌شود در اکثر استان‌ها رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند و حتی میزان پژوهش‌های تایید شده حوزه‌های علمیه خواهران نیز از برادران بیشتر است.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه تربیت شدگان حوزه های علمیه خواهران، ضعفی در تاثیر گذاری بر مخاطبانشان ندارند تصریح کرد: طلبه‌ها باید به عرصه‌های تبلیغ ورود کنند و حوزه‌های علمیه خواهران از این منظر، به هیچ وجه مبنایی بر کوتاهی ندارد؛ در جلساتی که با آموزش و پرورش داشته‌ایم از نقش مثبت و اثر گذار حوزه های علمیه خواهران تکریم و تجلیل می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با تشریح فعالیت‌های خواهران طلابه اذعان کرد: حوزه یک دستگاه آماده ساز است و طلبه‌ها را برای بر عهده گرفتن نقش ها آماده سازی می‌کند لذا فعالیت های خواهران از جنسی است که باید در دستگاه های فرهنگی به کار گرفته شوند و خود حوزه دستگاه به کار گیرنده نیست.

وی گفت: پیشنهاد می شود یک کمیته برای گسترش اثر بخشی طلاب خواهر در استان شکل بگیرد و لوازم این اثر گستری بررسی شود، اعتقادمان بر این است که ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی می‌تواند به گسترش فضای معنوی کشور و اصلاح مشکلات تربیتی به کار بیاید.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه ضروری را در دستور کار قرار داده‌ایم اظهار داشت: توسعه در دوره جدید ارتقایی است، یعنی طلبه‌ها از سطح دو که برابر کارشناسی است به سطح سه و چهار ارتقا پیدا کنند و یکی از برنامه‌ها در این استان باید گسترش سطح سه و چهار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با تبیین روند آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در سال جاری از ۱۹۰واحد آموزشی ، ۲۰ واحد را حذف و انتخاب و تصمیم گیری در آن حوزه را به خود استان و مدارس واگذار کرده است تا طلبه های ما توان حضور در میدان متناسب با محیط خود را داشته باشند . 

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha