جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خوشنویس زاده

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مبلغینی که در طرح نسیم مهر حضور می یابند از جهت تحصیلات باید به سطح دو حوزه رسیده و مجموعه احکام، اخلاق و عقاید را آموزش دیده باشند، هم چنین باید خوشنام و خوش سابقه بوده و نباید فعالیت تبلیغی در بیمارستان، اولین تجربه تبلیغی آنها باشد.

حجت الاسلام مرتضی خوشنویس زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به اجرای طرح نسیم مهر در بیمارستان های تحت علوم پزشکی اصفهان، به تبیین چرایی حضور روحانیون و مبلغین در این طرح پرداخت و اظهار کرد: با توجه به این که دین مبین اسلام در سه حوزه اعتقادات، احکام و اخلاق می باشد و افراد در زمان بیماری نیاز دارند احکام مبتلابه در شرایط بیماری را بدانند، لذا به یک روحانی مسئله دان و عالم به احکام احتیاج است تا بتواند آنها را راهنمایی کند.

وی افزود: همان گونه که در روایت نیز به این مطلب اشاره شده است، در ایام بیماری فرد آمادگی ذهنی برای پذیرش قول حق دارد و در این ایام روحیه پذیرش بهتری در انسان وجود دارد.

حجت الاسلام خوشنویس زاده با بیان تاکید اسلام بر عیادت از بیماران گفت: در حوزه اخلاق نیز یکی از زیبایی های دین اسلام تاکید بر عیادت از بیماران و دلداری دادن به آنها می باشد و در هیچ آیین و مکتب بشری و دین های آسمانی دیگر به این مقدار تاکید نسبت به این موضوع دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن مجموع این امور، اقتضاء ایجاب می کند روحانی و مبلغ در بیمارستان حضور یابد و تجربه ۱۳ ساله ای که از حضور طلاب خواهر و برادر تحت عنوان دفاتر نسیم مهر در بیمارستان های علوم پزشکی در شهر و استان اصفهان داشتیم نتایج بسیار خوبی را در این باره رقم زده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجموع تعداد روحانیون و مبلغین خواهر و برادر که در دفاتر نسیم مهر و به عنوان ائمه جماعات در بیمارستان ها  و دانشگاه های علوم پزشکی حضور می یابند را ۱۲۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: این مبلغین در محیط دانشگاه و در خوابگاه های دانشجویی اقامه نماز جماعت و بیان احکام و اعتقادات را به عهده دارند و فعالیت این روحانیون آثار بسیار خوبی را رقم زده است.

وی خاطر نشان کرد: مبلغینی که در طرح نسیم مهر حضور می یابند از جهت تحصیلات باید به سطح دو حوزه رسیده و مجموعه احکام، اخلاق و عقاید را آموزش دیده باشند، هم چنین باید خوشنام و خوش سابقه بوده و نباید فعالیت تبلیغی در بیمارستان، اولین تجربه تبلیغی آنها باشد.

حجت الاسلام خوشنویس زاده کار تبلیغی در بیمارستان را نیازمند صبر و حوصله ویژه بیان کرد و افزود: کسی که می خواهد در محیط بیمارستان کار تبلیغی کند باید بداند نسبت به محیط هایی مانند مسجد و مدارس محیط بیمارستان صبر و حوصله ویژه و استمرار بیشتری می خواهد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی اجرای دوره های آموزشی برای مبلغین طرح نسیم مهر گفت: امیدوار هستیم این دوره ها در عملکرد مبلغین اثرگذار باشد تا بتوانیم با زبان کلاسیک و دانشگاهی به جامعه پزشکی، بیماران و کادر درمانی اثبات کنیم حضور مبلغین بر اساس این طرح در بیمارستان ها اثر بالایی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha