پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم آغاز سالتحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران در اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: در مسابقات و انتخاب های علامه حلی که استعداد درخشان است ،در بسیاری از استان ها ،میزان پژوهش های تایید شده حوزه علمیه خواهران ،حتی از برادران نیز بالاتر بوده و رتبه های آبرومندی را احراز کرده اند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، در دیدار با امام جمعه اردبیل، ضمن تقدیر از وی و مسئولان حوزه علمیه و دستگاه های اجرایی حاضر ،به بیان پیشینه ی حوزه علمیه خواهران پرداخت و خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران و مرکز مدیریت سال ۱۳۷۶ راه اندازی شد و در طی مدت زمانی که حوزه علمیه خواهران شروع به کار کرده است، اثرات بسیار مبارکی را در حوزه های فعالیت های مربوطه مشاهده می نمائیم ‌.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت به عنوان اولین گام  در شروع حرکت خویش ،توسعه حوزه های علمیه خواهران را آغاز کرد، به این نحو که موسسین ،ائمه جمعه و علمای بلاد دست به کار شده و برای تاسیس اقدام شخصی کردند ‌.

وی گفت: در طول این ۲۲ سال ،قریب به ۵۰۰ مدرسه و مرکز در سطح کشور دایر کردیم که این مدارس عمدتا به وسیله حوزه برادران حمایت می شد ،لذا بایستی این مدارس را هر چه زودتر به وسیله خواهران تامین نیروی انسانی می کردیم، لیکن اولین اقدام اثر گذار این بود که ۵۰۰ مدیر خواهر در سطح کشور مستقر نمودیم که از تربیت شدگان حوزه های علمیه خواهران بودند . همچنین حدود ۴۶۰۰ کادر در سطح کشور به کارگیری شدند که بخش اعظمی از این تعداد از فارغ التحصیلان حوزه های علمیه بودند .

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران به عنوان سازمان قابل قبول علمی ،پژوهشی و تربیتی است تصریح کرد: در بین خواهران تربیت شده در حوزه های علمیه ،کمترین تخلفات وجود دارد و خواهران ما جز پاک ترین و مطهر ترین جمعیت هایی هستند که به فضل پروردگار در حوزه دین فعالیت می کنند .

وی ادامه داد: با اینکه سازمان ما جوان است ، اما از نظر پژوهشی و علمی ،در مسابقات و انتخاب های علامه حلی که استعداد درخشان است ،در بسیاری از استان ها ،میزان پژوهش های تایید شده حوزه علمیه خواهران ،حتی از برادران نیز بالاتر بوده و رتبه های آبرومندی را احراز کرده اند .

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با تاکید بر اینکه تربیت شدگان حوزه های علمیه خواهران ،ضعفی در تاثیر گذاری بر مخاطبانشان ندارند، تصریح کرد: طلبه ها باید به عرصه های تبلیغ ورود کنند و حوزه های علمیه خواهران از این منظر ،به هیچ وجه مبنایی بر کوتاهی ندارد ؛ در جلساتی که با آموزش و پرورش داشته ایم ،از نقش مثبت و اثر گذار حوزه های علمیه خواهران تکریم و تجلیل می شود . حدود ۷ هزار طلبه از خواهران در مدارس فعالیت می کنند و به شدت از فعالیت های اثر گذارشان تقدیر می شود ، اما همیشه برای بهتر شدن و کامل شدن راه است .‌

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تشریح فعالیت های خواهران حوزه های علمیه اذعان کرد: حوزه یک دستگاه آماده ساز است و طلبه ها را برای بر عهده گرفتن نقش ها آماده سازی می کند ،بنابراین در بودجه های سالیانه ی ما، ریالی برای فعالیت های خارج از حوزه دیده نمی شود .فعالیت های خواهران از جنسی است که باید در دستگاه های فرهنگی به کار گرفته شوند و خود حوزه دستگاه به کار گیرنده نمی باشد .

وی گفت: پیشنهاد می شود یک کمیته برای گسترش اثر بخشی طلاب خواهر در استان شکل بگیرد و لوازم این اثر گستری بررسی شود . اعتقادمان بر این است که ظرفیت حوزه های علمیه خواهران بخوبی می تواند در شرایط اخلاقی و گسترش فضای معنوی کشور و اصلاح مشکلات تربیتی به کار بیاید .

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه ضروری را در دستور کار قرار داده ایم اظهار داشت: توسعه در دوره جدید ارتقایی است ،یعنی طلبه ها از سطح دو که برابر کارشناسی است به سطح سه و چهار ارتقا پیدا کنند و یکی از برنامه ها در این استان باید این باشد که برای گسترش سطح سه و چهار برنامه ریزی کنیم .

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با تبیین روند آموزشی این حوزه گفت: حوزه علمیه خواهران در تصمیم اخیر خویش ، از ۱۹۰واحد آموزشی خود ، ۲۰ واحد را حذف کرده و انتخاب و تصمیم گیری در آن حوزه را به خود استان محول نموده است و این یک فرصت آموزشی است تا طلبه های ما توان حضور در میدان متناسب با حضور محیطی را داشته باشند .

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه در حوزه اخلاق از بیان مسائل اخلاقی به سمت تربیت اخلاقی می رویم اذعان کرد: این کار بر اساس توحید انجام می شود ،نظام توحید یک تاثیر اخلاقی دارد و آن تاثیر در منش ، اخلاق ،کنش و واکنش های طلبه خود را نشان می دهد ، که باید تبیین و تحلیل شود ، تا شخص به سان یک مشاور بتواند رفتار افراد و افکار خویش را آسیب شناسی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha