سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ همه کسانی که امروز در قم از مراجع تقلید هستند روزگاری مبلغ بودند و در نقاط مختلف کشور به تبلیغ دین الهی می پرداختند و روح تبلیغ سبب شد به این مقام عالی برسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) گفتند: حضرت می فرماید قوام دین و دنیا چهار چیز است، اول این که در جامعه دانشمندی باشد که به علم خود عمل و تبلیغ دین می کند.

ایشان با بیان این که این که روحانیت در کنار اشتغال به علم، نباید منبر و تبلیغ را از دست دهند، ابراز داشتند: همه کسانی که امروز در قم از مراجع تقلید هستند روزگاری مبلغ بودند و در نقاط مختلف کشور به تبلیغ دین الهی می پرداختند و روح تبلیغ و برکات آن سبب شد به این مقام عالی برسند.

معظم له با تأکید بر تبلیغ عملی دین عنوان کردند: انسان باید با عمل خود مردم را دعوت به اسلام کند، گاهی زندگی یک عالم در یک شهر تبلیغ دین است، در شهرهای شرق آسیا حتی یک سرباز نرفته بلکه اسلام آوردن مسلمانان آن مناطق نتیجه عمل و گفتار تجار متعهد بوده است.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کردند: متأسفانه در جامعه عالمی که مبلغ باشد کم داریم، البته ملا و دانشمند فراوان داریم و بحمدالله بعد از انقلاب در حوزه علمیه قم دانش های تازه ای پیدا شد و نظریه های جدید وجود دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای حوزه علمیه اظهار داشتند: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که حوزه از حالت بن بستی در آمد و حوزه مفتوح شد و به علم هایی مانند رجال، درایه، تفسیر توجه بیشتری صورت گرفت اما امروز ناطق و مبلغ کم داریم.

معظم له در پایان با اشاره به اهمیت تبلیغ و منبر برای مردم گفتند: امروز کسی که حافظ دین مردم است همین منبری ها هستند که متأسفانه کم شده اند، غالبا آقایان به نهادهای مختلف کشور، دانشگاه ها و امثال آن می روند که البته حق هم دارند و زندگی می خواهند اما جای منبر خیلی خالی است، امروز منبری های وارسته و جامع الجهات داریم اما نسبت به نیاز کم است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha