جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمود واعظی

حوزه/ رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه "با تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست دریافت کنندگان کمک معیشتی دولت تعیین شده اند"، گفت: این فهرست مشخص شده و طی سه مرحله مبلغ تعیین شده به حساب ۱۸ میلیون خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمود واعظی، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: پس از واریز مبلغ مذکور برای گروه سوم در روز شنبه، کسانی که این کمک معیشتی را دریافت نکرده و خود را مستحق دریافت آن می دانند، باید در سامانه ای که از سوی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی تعیین شده، ثبت نام کنند تا بعد از بررسی، به فهرست دریافت کنندگان اضافه شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور، کارگران، خانم های سرپرست خانوار، مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کارمندان و ساکنان مناطق محروم و روستاها را از جمله دریافت کنندگان این کمکها ذکر کرد اما در عین حال تاکید نمود که این فهرست را بسته نمی دانیم چرا که ممکن است خطایی باشد و یا فردی از قلم افتاده باشد که قابل اصلاح و افزایش است.

از رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص دخالت اروپایی ها و آمریکا درمورد اغتشاشات اخیرسوال شد که در پاسخ گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورها از جمله اروپایی ها  مردم ایران را نمی شناسند و فکر کردند که اگر ۴ نفر به خیابان آمدند و جایی را آتش زدند، آنها همه مردم ایران هستند.

واعظی تاکید کرد: از پمپئو گرفته تا ترامپ و رئیس رژیم صهیونیستی ذوق زده شدند و خیلی با عجله ابراز خوشحالی کردند درصورتی که همانطوری که بارها گفته ایم، آنها مردم  ایران را نمی شناسند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد:  درست است که مردم ایران از نظر معیشتی با کمبودهایی مواجه هستند و ممکن است انتقاداتی به بخش های مختلف داشته باشند اما این یک مشکل درون خانوادگی است که در داخل کشور حل می شود.

واعظی تاکید کرد: مردم ایران دخالت خارجی ها در امور داخلی کشور را تحمل نمی کنند و اگر خارجی ها بخواهند از مسائل داخلی کشور ما بهره برداری کنند مردم به آنها محکم پاسخ خواهند داد همانند راهپیمایی هزاران نفری روز گذشته در تبریز و برخی از دیگر شهرهای کشور که به صورت خودجوش انجام شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درمورد انتقادها به نحوه اطلاع رسانی درخصوص موضوع اصلاح قیمت بنزین، گفت: محوریت کل امور در این رابطه از مدتها قبل به وزیر کشور داده شد و کمیته های مختلفی از سوی آقای رحمانی فضلی تشکیل شد، کمیته ای هم که  مسئولیت تبلیغات در این زمینه را داشته صدا و سیما بوده است که معتقدم قبل و بعد از اعلام اصلاح قیمت بنزین خوب عمل کرده و به عنوان مسئول این کمیته وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است.

واعظی افزود: البته صدا و سیما هم از زمان دقیق اعلام اصلاح قیمت بنزین که محرمانه بود اطلاع نداشت و از طرف وزیر کشور هم تاکید شده بود کسی حق ندارد به گونه ای تبلیغ کند که زمان اجرای طرح مشخص باشد و این کار درستی بوده است.

 خبرنگاری از رئیس دفتر رئیس جمهور پرسید وقتی قرار است همه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم نیازمند پرداخت شود، عایدی این طرح برای دولت چیست؟

واعظی درپاسخ گفت: کاهش مصرف بنزین و پرداخت یارانه به ۶۰ میلیون نفر عواید اصلی این طرح است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص موضع دولت درباره وضعیت دستگیر شدگان در اغتشاشات اخیر و نحوه برخورد با این افراد، با بیان اینکه به این موضوع قوه قضائیه و دستگاه های امنیتی رسیدگی خواهند کرد، گفت: البته میان کسی که فریب خورده و دست به کار اشتباهی زده با افرادی که سازمان یافته دست به تخریب اموال عمومی زده و خسارت وارد کرده اند، تفاوت هست و نمی توان از حق مردم و بیت المال گذشت.

 از رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص زمان وصل شدن اینترنت سوال شد که در پاسخ گفت: در آینده نزدیک اینترنت وصل می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha