جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتابخانه های عمومی قم

حوزه/ با حضور تنی چند از مقامات استانی و چهره های فرهنگی، مراسم ویژه هفته کتاب و کتاب خوانی به همراه تجلیل از کتابداران برتر استان قم برگزار شد.

به گزارش حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این مراسم که در سالن همایش کتابخانه آیت الله العظمی خامنه ای شهر قم برگزار شد، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم طی سخنانی در خصوص برنامه های ویژه بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در سطح استان ابراز داشت: در این هفته بیش از ۸۴۰ عنوان برنامه در کتابخانه‌های عمومی استان قم ویژه سنین و اقشار مختلف مردم برگزار می شود، ضمن آن که در مدت یک سال اخیر در ۲۳ کتابخانه عمومی قم، بیش از ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی اجرا شده است.

وی همچنین ضمن تقدیر از اهتمام و همکاری مدیران و مسئولان استانی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در راستای اجرای برنامه های فرهنگی هفته کتاب افزود: به لطف الهی از حیث برگزاری برنامه های فرهنگی با توجه به سرانه استان و تعداد کتابخانه ها، ما جایگاه اول کشوری را داریم که از این منظر این مساله نشان دهنده اهمیت برنامه های فرهنگی به خصوص با محوریت کتاب و کتابخوانی در سطح استان قم است.

وی گفت: سال گذشته ۳ کتابخانه در سطح استان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت تا به این وسیله شرایط محیطی مورد استفاده کتابخوانان مطلوب‌تر باشد و امیدواریم که در ادامه سال جاری و سال های آتی با کمک سایر مسئولان استان و نیز مدیریت شهری بتوانیم شرایط مناسب تری از حیث کتابخانه ای را برای شهروندان و علاقه مندان به کتاب خوانی در استان فراهم نماییم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم بیان داشت: بانوی کرامت سر منشأ همه خیرات و برکات برای قم و اهالی قم هستند و ما به این وجود نورانی و مضجع شریفشان، حقیقتاً افتخار می کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha