پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ کنفرانس وحدت اسلامی در لاهور

حوزه/ سخنرانان کنفرانس اسلامی در سالن همایش ایوان اقبال گفتند: گرد هم آمدن مردم مسلمانان در یک مکان دلیل بر این است که شخصیت پیامبر اسلام (ص) تنها شخصیتی است که مسلمانان را می توانند متحد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه کنفرانس وحدت اسلامی باحضور شخصیات برجسته سیاسی و دینی پاکستان به همت حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سالن همایش ایوان اقبال در لاهور برگزار شد.

چوهدری سرور استاندار ایالت پنجاب و عضو ارشد حزب حاکم پاکستان مهمان و حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان سخنران ویژه این کنفرانس بودند.

 استاندار ایالت پنجاب در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: اگر امروز هم ثروت مسلمانان را از غرب بیرون بیاورند، کشورهای غربی تاریک خواهد شد، حضرت محمد (ص) تنها شخصیتی است که می توانیم که گرد این شخصیت جمع شویم و امروز ضروری است که امت اسلامی امت واحده شوند.

ما در زمانی زندگی می کنیم که دشمنی دشمنان پنهان نیست

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه دشمنی دشمنان امروز دیگر پنهان نیست گفت: ما در زمانی زندگی می کنیم که دیگر دشمنی دشمنان پنهان نیست، دشمن خودش را نشان داده است و نقاب دشمنی دشمنان از چهره آنها برداشته شده و همه فهمیده ایم که می خواهند به امت اسلامی زورگویی کنند، اما دستور قرآن است که نگذارید فرعون زوربگوید، نگذارید این درنده ها، وحشی ها و کودک کشان به شما زوربگویند، وصیت امام علی (ع) هم همین بود که یاور مظلومان و دشمن ظالمان باشیم، در این دنیا یک گروه ظالمان است و سرکرده این گروه آمریکای خبیث است و حامی این شیطان بزرگ میان صفوف مسلمانان هم وجود دارد، و به دنبال تفرقه است.

وی در ادامه اظهار داشت: امام خمینی (ره) مرد بزرگی بود که توطئه های دشمن را دقیق بررسی کرد و با اعلام هفته وحدت، دشمن را مایوس و امت اسلامی را متحد کرد.

ما تکفیری ها و تروریست ها را با اتحاد خود شکست دادیم

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در ادامه گفت: تروریست های داعش در سالهای گذشته عبادتگاه‌های ما را به آتش کشیدند و برای تفرقه میان مسلمانان با تمام قدرت فعالیت کردند، اما ما با پیام وحدت هدف دشمنان را ناکام گذاشتیم و تکفیری‌ها و تروریست ها را با اتحاد خود شکست دادیم، ظاهر و باطن ما یکی است، ما از نسل بنیانگذاران این کشور هستیم، ما همه یکی هستیم و نمی گذاریم دشمن به کشورمان ضرری بزند.

وحدت دستور قاطع قرآن مجید و سنت پیامبر اسلام (ص) است

حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان هم در سخنرانی خود اتحاد و وحدت را نیاز فوری امروز مسلمانان خواند و اظهار داشت: خداوند متعال اتحاد را از واجبات امت و تفرقه را حرام قرار داده است. وحدت و همبستگی دستور قاطع قرآن مجید و سنت پیامبر اسلام (ص) است و حضرت امام علی (ع) نیز بزرگترین قربانی را در راه وحدت تقدیم کرد.

دشمنان اسلام مذهب نمی شناسند و با اصل اسلام مخالفند

 مدیر مدرسه جامعه نعیمیه پاکستان هم با بیان اینکه ما باید در مشترکات متحد شویم گفت: پیام وحدت باید به زبان هر پاکستانی جاری شود. مرحوم دکتر سرفراز نعیمی در واکنش به حملات آمریکا به افغانستان گفته بود: بمبی که امروز در افغانستان منفجر می شود در آن اسم مسلمانان نوشته است، بیدار شویم وگرنه فردا همین بمب در کشورهای اسلامی دیگر منفجر خواهد شد، چون دشمنان اسلام مذهب نمی شناسند و با اصل اسلام مخالفند.

وی افزود: امروز برای نابود مسلمانان تمام دشمنان اسلام متحد شده اند و ما هم باید برای مبارزه با قدرت های شیطانی فروعات را  کنار گذاشته و بر محور مشترکات متحد شویم.

قائل به تکفیر هم باشند و حرف وحدت هم بزنند این منافقت و منافق است

همچینن صاحبزاده حامد رضا رئیس شورای اتحاد اهل سنت پاکستان در سخنرانی خود افزود: وحدت روح اصلی اسلام است. درست است که ما باهم اختلاف داریم اما تکفیر را قبول نداریم و از سویی اگر کسی قائل به تکفیر باشد و حرف از وحدت بزند، این نیز نفاق و دورویی است و بزرگترین خطر برای جامعه اسلامی از همین منافق ها است.

پاکستان مطیع عربستان نخواهد شد

وی افزود: در پاکستان برخی می خواهند ما هرچه عربستان دستور می دهد اطاعت کنیم، اما این رؤیا هرگز محقق نخواهد شد. امروز وهابی ها در عربستان سعودی با بی ادبی تمام  مشاهد مقدس اسلامی را به سرویس بهداشتی تبدیل می کنند و این برای مسلمانان قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه سیاست از مذهب جدا نیست گفت: نمی توانیم مذهب را از سیاست جدا کنیم و مخالف سوء استفاده از مذهب برای سیاست هم هستیم، امروز باید از کسانی که به دنبال وحدت هستند تجلیل شود و با قدرت های تکفیری هم مبارزه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha