سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
علامه طباطبایی (ره)

حوزه/علامه طباطبایی در المیزان می‌فرمایند ما دلایل زیادی داریم به‌عنوان‌مثال قرآن کریم عموم بشر را دعوت می‌کند که در قرآن اندیشه کنند و حتی مشرکان را مخاطب قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام کوثری امشب در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به مقاله خود بانام حجیت ظواهر قرآن در تفسیر المیزان اظهار داشت: سخن گفتن در خصوص حجیت ظواهر قرآن از منظر علامه طباطبایی بسیار گران‌مایه و قابل‌توجه است.

وی ادامه داد: حجیت موضوعی است که یک فقیه با آن کار زیادی دارد و هرکسی که می‌خواهد در خصوص قرآن کار کند، باید آن را دریابد.

حجت‌الاسلام کوثری بابیان این‌که باید بدانیم که ازنظر علامه آیا امکان فهم قرآن وجود دارد و دلایل آن چیست، تأکید کرد: علامه طباطبایی در المیزان می‌فرمایند ما دلایل زیادی داریم به‌عنوان‌مثال قرآن کریم عموم بشر را دعوت می‌کند که در قرآن اندیشه کنند و حتی مشرکان را مخاطب قرار داده است.

وی ادامه داد: از منظر علامه هر دانشمندی با تدبر در قرآن می‌تواند معنای آن را بفهمد حتی ایشان می‌فرمایند روایت‌های زیادی از ائمه اهل‌بیت (ع) وجود دارد که باید با قرآن سنجیده شوند.

پژوهشگر حوزه تصریح کرد: یکی از موارد اختلاف وجود تشابهات در قرآن است که موجب ایجاد شبهه شده درحالی‌که علامه طباطبایی دراین‌باره می‌فرمایند همه آیات متشابه دارای مفهوم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha