جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در منظومه فکری رهبر انقلاب تفکر بسیجی یک تفکر عینی و موجود در جامعه محسوب شده و مجموعه‌ای از معرفت‌ها و روش‌ها و منش‌هایی است که می‌تواند مجموعه عظیمی را در ملت به وجود بیاورد و تضمین‌کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی آن ملت باشد.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج به تبیین ویژگی‌های تفکر بسیجی از نگاه امام خامنه‌ای پرداخت.

وی افزود: در منظومه فکری رهبر انقلاب تفکر بسیجی یک تفکر عینی و موجود در جامعه محسوب شده و مجموعه‌ای از معرفت‌ها و روش‌ها و منش‌هایی است که می‌تواند مجموعه عظیمی را در ملت به وجود بیاورد و تضمین‌کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی آن ملت باشد.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: در این نگاه، بسیج و تفکر بسیجی، تفکر و مجموعه حرکت دهنده و نگاه‌دارنده و تضمین‌کننده ملت در مسیر مستقیم اسلام است.

وی ادامه داد: این ظرفیت بی‌بدیل مرهون ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی است که بسیج را از دیگر تشکل‌ها و تفکرهای اصلاحی در جهان متمایز می‌کند که از آن جمله می‌توان به داشتن یک منظومه فکری مستحکم اعتقادی ایمانی و عملی و عدم سایشِ فکری در گذر زمان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام احمدی پیروی از مکتب بزرگ عاشورا و فرهنگ انسان‌ساز شهادت و ایثار، برخورداری از اخلاق اسلامی مانند صدق و صفا، حلم و بردباری، طهارت و پاک‌دامنی و شجاعت و فداکاری و بصیرت و روشن‌بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن، اولویت‌های مبارزه و ابزار مقابله با دشمن را از دیگر ویژگی‌های بسیج دانست.

وی افزود: اندیشیدن به هدف‌های بزرگ و وارستگی از تعلقات زندگی، توکل بر خدا و آسان شمردنِ برداشتن گام‌های بزرگ و کارهای بزرگ، عدم سستی و جلوگیری از اشتباه در حرکت و خط و جهت حرکت به سمت مبارزه با استکبار و حضور به هنگام و مؤثر و مهرورزانه در خدمت‌رسانی به مردم و به‌ویژه محرومان در عرصه‌های نیاز از دیگر شاخصه‌های تفکر بسیجی است.

حجت‌الاسلام احمدی مسئولیت‌پذیری شجاعانه و آگاهانه و بر عهده گرفتن کارهای بزرگ، تأثیرگذاری بر محیط خانواده، مجموعه بسیج و جامعه و عدم اکتفا به داخل و الهام بخشی برای همه آزادیخواهان جهان و حمایت فکری و عملی از ایشان را برخی دیگر از ویژگی‌های مکتب بسیج برشمرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مشارکت پیشتازانه در همه عرصه‌های دفاع، علم و فناوری، فرهنگ و هنر، تولید و سازندگی، سیاست، کمک به محرومان، ورزش و ...، عمقی نگری به مسائل و حوادث و مقابله با سطحی‌نگری فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و عدم وابستگی به جناح‌های سیاسی با ترویج تفکر انقلابی از دیگر شاخصه‌های برجسته بسیج و بسیجی در منظومه فکری رهبری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha