جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم دنکوب

حوزه/ خانم دنکوب استاد مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلام بر مبنای خواندن و مطالعه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم آزاده دنکوب، در نشست تربیتی با موضوع «نقش مطالعه در هدایت انسان» که با حضور جمعی از خواهران طلبه حوزه جامعه المصطفی (صلی ا... علیه و آله و سلم) و مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (سلام الله علیها)  گرگان برگزار شد، بیان کرد: نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلام، بر مبنای خواندن و مطالعه بود.

وی با بیان این که در تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب نبوده است، افزود: همه فرهنگ ها با کتاب آغاز شده و رشد می کند؛ اسلام نیز بیشترین بهره را از کتاب برده است، همچون معجزه اسلام -قرآن به عنوان کتاب آسمانی- که راه رسیدن به آن با مطالعه و تدبر میسر است.

استاد مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) با اشاره به اهمیت نقش کتاب در تکامل جوامع انسانی، خاطرنشان کرد: همه ادیان آسمانی و بزرگان تاریخ از طریق مطالعه جاودانه شدند.

دنکوب با با بیان این که در روایات اسلامی از کتاب با عنوان «دوستان ما» یاد شده است، افزود: آثار مکتوب دانشمندان اسلامی و تعداد زیاد کتاب و کتابخانه ها در تمدن اسلامی نشان از اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی است.

وی تصریح کرد: ارزش مطالعه در صدر اسلام به حدی زیاد بود که در پایان برخی از جنگ ها، شرط آزادی اسرای مشرک، آموزش خواندن و نوشتن به مسلمین توسط مشرکین بود.

مبلغ حوزه با اشاره به یکسان نبودن مرتبه عالِم و جاهل در آیات قرآنی، گفت: این حکم شامل کسانی است که به بهانه عبادت، مطالعه را کنار می گذراند اما پیامبر اسلام (ص) می فرمایند؛ «برتری عالم بر عابد مانند برتری من بر کم ترین شما است

دنکوب به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بر مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: باید مطالعه کتاب برای والدین جهت تربیت فرزندان فرهنگ سازی شود، چون در شخصیت و رشد آنان بسیار موثر است.

انتهای پیام​​​/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha