جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی و مشاور امنیت ملی عراق

حوزه/ فالح الفیاض با بیان اینکه حکومت کنونی عراق یک نظام دموکراسی است، بر ضرورت مبارزه با فساد و بهبود عملکرد سیاسی تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی و مشاور امنیت ملّی عراق طی سخنانی در نشست صلح و امنیت خاورمیانه که در منطقه کردستان عراق برگزار شد، گفت: ما باید به خواسته های نسل جدید پاسخ دهیم؛ چرا که بسیاری از معترضان در سنین 15 تا 25 سال هستند و بسیاری از آنان نمی توانند خواسته های خود را بیان کنند یا در متن بنویسند، لذا نباید برنامه ها و اصلاحات قانونی که می خواهیم را به آنان تحمیل کنیم.

حکومت عراق یک نظام دموکراسی است

الفیاض افزود: حکومت ما یک نظام دموکراسی است که در آن پارلمان می تواند به دولت رأی عدم اعتماد بدهد و طی نیم ساعت دولت جدیدی بیاورد؛ لذا نباید با هدف تحقق مطالبات معترضان، نظام را سرنگون کنیم.

پاسخگویی به مطالبات معترضان، با اصلاح نظام سیاسی امکان پذیر است

رئیس سازمان بسیج مردمی با بیان اینکه من با تمامی مطالباتی که معترضان مطرح می کنند، همراهی می کنم و اینکه باید با فساد مبارزه شود و عملکر سیاسی بهبود یابد، تاکید کرد: وضعیت جدید و پاسخگویی به مطالبات معترضان، با اصلاح نظام سیاسی امکان پذیر است.

نمی توان به رسانه ها و سلایق آنان اعتماد کرد

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه گزارش نخست دولت در خصوص تظاهرات به استفاده نامتعارف از زور و فشار اشاره دارد و هر کس که اطلاعات خاصّی دارد، می تواند آن را به قوه قضائیه ارائه دهد، گفت: نمی توان به رسانه ها و سلایق آنان اعتماد کرد و آنچه در "شبکه های اجتماعی" در خصوص فرد قاتل و فرد بی گناه گفته می شود، قابل اعتماد نیست.

شایان ذکر است که شهر بغداد و تعدادی از استان های عراق نزدیک به یک ماه است که شاهد برگزاری تظاهرات بوده و در آن برخی نفوذی ها و ناقضین قانون دست به اعمال خشونت آمیز زدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha