جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حسنی

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان گفت: بسیجیان پیروان راستین ولایت و وارثان حماسه‌های پیروزی و شهادت هستند که همواره رسالت خطیر حفظ دستاوردهای و انقلاب اسلامی را بر دوش دارند.

حجت‌الاسلام علی حسنی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ضمن تبریک هفته بسیج به ویژه بسیجیان طلاب مکتب امام صادق علیه‌السلام اظهار کرد: جامع‌ترین تعریف همان تعریف مقام معظم رهبری از بسیج است که فرموده‌اند: «بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آنها پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی رساندن کشور جمع شده‌اند؛مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدورار می‌کند.»

وی ادامه داد: بسیج یکی از برکات انقلاب اسلامی و از پدیده‌های بسیار شگفت‌آور است که مخصوص این انقلاب است و یکی از آن مواردی است که امام خمینی(ره) با نگاه الهی خود برای کشور، ملت و انقلاب به یادگار گذاشت.

حجت‌الاسلام علی حسنی عنوان کرد: به مدد خداوند بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بندهای انحطاط فرهنگی از دست و پای جامعه گرفتار سیاست‌های استعمارزده گشوده شد و با تحول روحی که در مردم اتفاق افتاد، ارزش‌های فراموش‌شده دینی به ثمر نشست و بارور شد.

وی افزود: این دستاورد بزرگ معنوی در حماسه تاریخ‌ساز و عزت‌آفرین ۸سال دفاع مقدس به قله کمال خود رسید و معنویت دینی در گستره ایران اسلامی تجلی پیدا کرد؛ بدیهی است که نقش کارساز و تأثیرگذار غیور مردان بسیج و جان برکفان سپاه، دو نهاد روییده از بطن جامعه و انقلاب اسلامی در شکوفایی ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های دینی بر کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون همدان با بیان اینکه بسیجیان فرزندان معنوی امام و رهبری هستند، گفت: بسیجیان پیروان راستین ولایت و وارثان حماسه‌های پیروزی و شهادت هستند که همواره رسالت خطیر حفظ دستاوردهای گرانسنگ ارزش‌های معنوی و انقلاب اسلامی را بر دوش دارند و پرچمدار گسترش فرهنگ، معنویت و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی درباره فعالیت بسیج طلاب و روحانیون اذاعان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف زمانی به ویژه دوران دفاع مقدس، نهادها و گروهای متعددی با اخلاص و فداکاری انقلاب اسلامی را بیمه کردند که در این میان روحانیون که در حقیقت متعهد و انقلابی هستند، پرچمدار اصلی جریان ایثار و شهادت‌طلبی بودند.

حجت‌الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: بسیج طلاب و روحانیون تشکلی حوزوی است که با فرمان امام خمینی(ره) در دوم آذر ماه سال ۱۳۶۷ تشکیل شد که محل فعالیت این تشکل در حوزه‌های علمیه است و این سازمان از مجموعه‌های سپاه پاسداران و نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.

وی اضافه کرد: باید توجه کرد که سازمان بسیج طلاب و روحانیون تنها تشکل مستقل حوزوی است که چهار مأموریت مهم و کلیدی را در حوزه‌های علمیه دنبال می‌کند که فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی در زیرشاخه‌های آن تعریف شده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون همدان تشریح کرد: سازمان‌دهی و توسعه بسیج اساتید و روحانیون و نخبگان حوزه‌های علمیه و مراکز علمی حوزوی، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات در حوزه‌های علمیه به منظور دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی هدفمند برای ارتقای روحیه انقلابی و جهادی و بصیرت سیاسی مطابق با انتظارات مقام معظم رهبری و همکاری و تعامل سازنده با حوزه‌های علمیه سراسر کشور مأموری اصلی بسیج طلاب است.

وی تأکید کرد: به طور کلی دو نوع برنامه در پایگاه‌های بسیج طلاب قابل اجرا است نخست برنامه‌هایی که از سوی سازمان بسیج طلاب و روحانیون به پایگاه‌ها ابلغ می‌شود و دوم برنامه‌هایی که توسط اعضای پایگاه به صورت خلاقانه طراحی و با دریافت تأییدیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان و مدیر حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد:برگزاری سخنرانی‌های مختلف با رویکرد افزایش بصیرت، برگزاری دوره‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه، اردوهای زیارتی، برنامه‎های ورزشی از جمله برنامه‌های سازمان هستند که در کلیه برنامه‌های تحقق منویات رهبر انقلاب از سوی حوزویان مورد توجه است.

حجت‌الاسلام حسنی ابراز کرد: خوشبختانه بسیاری از برنامه‌های بسیج دارای خروجی مشخص و زود بازده است که با نگاه آرمانی، انقلابی و عمل‌گرایانه نسل جوان سازگار است و حضور بسیج طلاب نیز در استان همدان و حوزه‌های علمیه حضوری پررنگ و تأثیرگذار است که این موفقیت را مرهون انقلاب اسلامی و مدیران حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۷پایگاه در بسیج طلاب و روحانیون استان همدان فعال است، خاطرنشان کرد: ما همواره تأکید داشته‌ایم که طلبه بسیجی باید فاضل، درس‌خوان و مهذب باشد چراکه ما زمانی می‌توانیم از انقلاب اسلامی به خوبی پاسداری کنیم که مسلح علم و عمل را در کنار هم باشیم و بدانیم که هیچ یک به تنهایی کاربرد ندارد.

وی افزود: بسیج طلاب به عنوان تنها تشکل مستقل حوزوی همواره در خوشی‌ها وناخوشی‌های حوزه در کنار حوزه‌های علمیه بوده و در حد توانش در جهت انقلابی حرکت کردن حوزه و جلوگیری از ورود افراد نفوذی به کمک مدیریت حوزه آمده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون همدان با تأکید بر اینکه بسیج طلاب خوشبختانه تاکنون موفقیت‌های خوبی به دست آورده،گفت: شورای اندیشه‌ورز بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با مدیریت آیت‌الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان قریب ۱۰ سال است که تشکیل شده و صاحب‌نظران و نخبگان حوزه در این شورا جمع‌شده‌اند.

وی  درپایان درباره برنامه‌های هفته بسیج اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح پایگاه‌ها، برگزاری نشست مربیان صالحین با حضور سرمربی قشر، برگزاری مراسم روز قشر، رونمایی از نرم‌افزار اندروید شهدای روحانی استان همدان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و اعزام سخنران به مدارس، غباروبی گلزار شهدای همدان، ارسال پیامک با محتوای بصیرتی، اعزام مشاوران دینی به پایگاه‌های نماز جمعه، سرکشی و دیدار با چند خانواده شهدای روحانی و ارائه گزارش عملکرد در نمایشگاه چهل‌سالگی بسیج از جمله برامه‌هایی است که برای هفته بسیج پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha