پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ معاون پژوهش مرکز تخصصی و مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان گفت: کتابخوانی باید به عنوان فرهنگ و سنت خصوصاً در بین طلاب قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم طاهره سادات ضیاحسینی، "کتاب" را دریجه ای به سوی علم و معرفت دانست و بیان کرد: مطالعه و کتابخوانی راهی بسیار ساده و علمی برای پرورش استدادها و آموزش است.

وی با تاکید بر این مطلب که کتابخوانی باید به عنوان فرهنگ و سنت خصوصاً در بین طلاب قرار گیرد، افزود: اهمیت مطالعه و کتابخوانی تا حدی است که علما وبزرگان دین اسلام، آن را همچون نیاز خوردن و خوابیدن و سایر کارهای روزانه دانسته و بر توجه بدان تاکید ویژه دارند.

معاون پژوهش مرکز تخصصی و مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: این معاونت همچون سنوات گذشته در هفته کتاب و کتابخوانی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره علامه طباطبایی در برنامه های برگزار شده، در راستای تقویت روحیه مطالعه در طلاب و آشنایی با کتب و منابع متقن و مورد نیاز آنان فعالیت هایی را در دستور کاری خود قرار داده است.

ضیاءحسینی عنوان کرد: ارائه تازه های کتاب در کتابخانه مدرسه، بازدید طلاب از کتابخانه میرداماد گرگان و نیز کتابخانه این مدرسه و آشنایی با سامانه فراکاوش(سامانه کتابداری)، تهیه و توزیع بروشور باعنوان" چگونه کتابخوان شویم" و معرفی" دائرة المعارف قرآن کریم"، تهیه جزوه پژوهشی با عنوان "نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت " و فضاسازی از جمله فعالیت های این معاونت در این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: گلریزان کتاب، برگزاری نشست علمی با عنوان "عوامل موثر بر افزایش فرهنگ مطالعه"، "قلمرو عقل و وحی از نگاه دینی و پاسخ به شبهات"، برپایی نمایشگاه کتاب و نرم افزار و دستاوردهای پژوهشی ،برگزاری مسابقه کتابخوانی و بهترین جمله در وصف کتاب، تقدیر از کتابدار و بیشترین مراجعه کننده به کتابخانه و عضویت رایگان در کتابخانه مدرسه از اقدامات دیگر در این هفته است.

استاد حوزه در پایان گفت: گرایش طلاب به مطالعه و کتابخوانی و نیز شرکت و اشتیاق آنان در سیرهای مطالعاتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست های علمی و نیز معرفی کتاب در مناسبت های متعدد بازتابی از فعالیت های این معاونت در هفته کتاب و کتابخوانی است که البته این هدف در طول سال در دستور کار معاونت پژوهشی این مدرسه قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha